مرجعیت عراق: پیروزی در رمادی، اعتبار ارتش را بازگرداند

مرجعیت عراق: پیروزی در رمادی، اعتبار ارتش را بازگرداند
جمعه 11 دی 1394 - 17:24

امام جمعه کربلای معلی و نماینده مرجعیت عراق در این شهر بر ضرورت برنامه‌ریزی برای بازسازی ویرانه‌های شهر "رمادی" و بازگشت اهالی آواره آن تاکید کرد.

پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" گزارش داد، شیخ "عبدالمهدی الکربلایی" با تجلیل از نقش ارتش عراق در آزادسازی شهر رمادی، تاکید کرد که پیروزی در رمادی ادعای برخی گروه ها مبنی بر نبودِ اراده در ارتش عراق و فقدان روحیه رزم را خنثی کرد و توهم ناتوانی ارتش از پیشروی را از بین برد
وی افزود ، آزادی رمادی حاصل فداکاری هزاران نفر از نیروهای ارتش، پلیس و عشایر و تلاش بسیج مردمی در ماه های گذشته است.   
الکربلایی با تبریک این پیروزی بر تروریست ها نسبت به ویرانی گسترده در رمادی ابراز تاسف کرد.
نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ادامه، بهره برداری ارتش از شکست نظامی و روانی باندهای تروریست برای آزاد سازی دیگر مناطق و گرفتن فرصت از برخی طرف ها برای تحقق دستاوردهای نامشروع در عراق را خواستار شد.
وی بر ضرورت بازسازی تاسیسات زیر بنایی مانند بیمارستانها، مدارس و نیروگاه برق تاکید کرد و گفت: باید آوارگان با هماهنگی نیروهای امنیتی و عشایر بازگردند تا گروه های تروریست قادر به بازگشت به این مناطق و تشکیل هسته های خفته نباشند.
نیروهای عراقی 7 دی 1394 با ورود به شهرک اداری رمادی و برافراشتن پرچم این کشور برفراز ساختمان های آن، این شهر را آزاد کردند، اما عملیات ارتش و نیروهای مردمی عراق برای پاکسازی این شهر از بقایای گروهک تروریستی داعش و خنثی کردن بمب های کار گذاشته شده توسط آنها، همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها