تقویت حضور اشغالگران ترک به‌جای عقب‌نشینی از عراق

تقویت حضور اشغالگران ترک به‌جای عقب‌نشینی از عراق
جمعه 11 دی 1394 - 21:27

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت، نیروهای ترکیه نه تنها از پادگان "زیلکان" در بخش بعشیقه نزدیک موصل عقب نشینی نکرده‌اند، بلکه تعدادشان رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اسکندر وتوت" تاکید کرد که تعداد نیروهای ترکیه در بعشیقه رو به افزایش است و خبر عقب نشینی نیروی مزبور از زلیکان صحیح نمی باشد.  
وی در گفت و گو با پایگاه اینترنتی السومریه نیوز، بر ضرورت اتخاذ موضع جدی از سوی دولت و وزارت امور خارجه عراق برای توقف این روند تاکید کرد. 
این در حالی است که "اثیل النجیفی" استاندار سابق نینوی پنج روز پیش ادعا کرده بود که نیروهای ترکیه، پادگان زلیکان در بعشیقه واقع در این استان را ترک کرده اند. وی مدعی شده بود که این نیروها نقشی اساسی در زمینه آزادسازی موصل ایفا خواهند نمود.      
اتحادیه عرب 24 دسامبر 2015 با انتشار بیانیه ای از ترکیه خواسته بود که فورا از عراق عقب نشینی کند. در آن بیانیه همچنین از تلاش های دیپلماتیک دولت عراق در این زمینه حمایت شده بود؛ اما وزارت امور خارجه ترکیه در پاسخ اعلام کرد که بیانیه مزبور نشان دهنده عدم درک شدت تهدید گروه تروریستی "داعش" برای منطقه است.
ترکیه صدها تفنگدار خود را اوایل دسامبر 2015 به این بهانه که در چارچوب نیروی بین المللی برای آموزش و تجهیز نیروهای عراقی برای جنگ با داعش از این نیروها دعوت شده است، در شمال عراق مستقر کرد؛ اما بغداد این اقدام را محکوم و تاکید کرد که چنین دعوتی هیچگاه انجام نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها