عصائب اهل حق در واکنش به اعدام شیخ نمر:

دولت عراق در روابط خود با سعودی تجدیدنظر کند

دولت عراق در روابط خود با سعودی تجدیدنظر کند
شنبه 12 دی 1394 - 17:11

العالم - در پی جنایت آل سعود در اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه، جنبش "عصائب اهل حق" عراق امروز (شنبه) از دولت عراق خواست در روابط خود با عربستان سعودی تجدید نظر کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش عصائب اهل حق عراق تاکید کرد که آل سعودی پس از شکست و ناکامی در اجرای طرح و برنامه های فرقه ای خود در منطقه، مرتکب جنایت اعدام آیت الله شیخ باقر النمر رهبر شیعیان عربستان شد.

این جنبش در بیانیه ای که نسخه ای از آن به السومریه نیوز ارسال شده، اعلام کرده که جرایم و جنایات آل سعود در تایید جریان دروغین تکفیری- وهابی که چون وصله ای ناجور بر پیکر اسلام است، بار دیگر با اعدام شیخ نمر تکرار شد و جنایتی دیگر به پرونده ننگین جنایات آل سعود علیه بشریت و مسلمانان افزوده شد؛ جنایتی که هدف آن خدمت به توطئه های شوم غرب و صهیونیسم، برای تجزیه و تقسیم منطقه است.

جنبش عصائب اهل حق خاطرنشان کرده که آل سعود با ارتکاب این جنایت هولناک، گام دیگری در مسیر خاموش کردن صدای عدالت خواهی و برافروختن هرچه بیشتر آتش فرقه ای و جنگ افروزی در منطقه برداشت.

این جنبش عراقی در ادامه، جنایت هولناک آل سعود در اعدام شیخ نمر را که از فکر و عقیده سعودی – وهابی – تکفیری – تروریستی نشات می گیرد، محکوم  و خاطرنشان کرد که این رژیم تکفیری – تروریستی مانند رژیم خون آشام صدام، با دامن زدن به قتل و خونریزی و ریختن خون علما و روحانیون، تنها پایان عمر منحوس خود را تسریع می کند.

جنش عصائب اهل حق عراق در این بیانیه می افزاید، ما در عرصه داخلی عراق باید برادران اهل سنت خود را با ماهیت واقعی نقش  آل سعود که با دامن زدن به تنش و درگیری های فرقه ای می خواهد موجودیت اهل سنت را نیز در معرض خطر جدی قرار دهد، آشنا کنیم؛ بنابراین رژیم آل سعود و امثال آن دشمنان واقعی همه عراقی ها و همه اعراب و مسلمانان شریف جهان هستند.

این جنبش از دولت عراق خواست تا در روابط خود با چنین رژیمی و اهمیت وجود سفارت بغداد در ریاض تجدید نظر کرده و احکام اعدام همه کسانی که به دست داشتن در اقدامات تروریستی علیه عراقی ها محکوم شده اند، به ویژه اتباع سعودی، اجرا کند.

رژیم آل سعود، امروز (شنبه) آیت الله شیخ نمر باقر النمر از رهبرانِ عدالت خواهِ شیعه در عربستان را به اتهام واهی فتنه انگیزی در این کشور، اعدام کرد.

پربیننده ترین خبرها