حزب الله: آل‌سعود در لیست جنایتکاران بین‌المللی قرارگیرد

حزب الله: آل‌سعود در لیست جنایتکاران بین‌المللی قرارگیرد
شنبه 12 دی 1394 - 18:39

جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایت رژیم آل سعود در اعدام شیخ نمر باقر النمر، از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست ضمن محکوم کردن این جنایت، نام عربستان را در جایگاه شایسته آن، یعنی در فهرست جنایتکاران بین المللی قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای جنایت رژیم آل سعود در زمینه اعدام عالم بزرگ و مجاهد شیخ نمر باقر النمر به بهانه های واهی و احکام باطل و ادعاهای بی اساس کاملا بی ارتباط با عدالت را محکوم کرد.
در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: دلیل اصلی اقدام رژیم آل سعود به اعدام شیخ نمر، به ستوه آمدن از حق گویی و صراحت این عالم بزرگ و مطالبه حقوق تضییع شده ملتی مظلوم و محکوم به استبداد و جهلی است که حقوق و ثروت هایشان از سوی مجموعه افرادی فاسد غارت شده است.
حزب الله لبنان در ادامه بیانیه اش می افزاید: جنایت مقامات عربستانی فقط به این حد از کینه علیه این مجموعه از مجاهدین ختم نمی شود. بلکه نام شیخ النمر و یارانش را در کنار اعضای گروههای تروریستی قرار داده اند که اقدام به ارعاب و جنایت علیه شهروندان کرده اند تا بدین وسیله حقانیت آشکار آنها را با باطل تروریست ها بیامیزند. شیخ نمر النمر یک عالم الهی بود که راه گفتگو را در پیش گرفت و به روش زبانی و از طریق موضع گیری در مقابل ظلم مقاومت کرد. پایداری این عالم فرزانه بر حقیقیت مورد باورش تا زمان شهادت بی تردید بطلان و دروغین بودن ادعاهای باطل رژیم آل سعود را آشکار و تلاش های پلیدشان برای تخریب وجهه این جهاد در میان امت اسلامی را بی اثر خواهد کرد.
حزب الله لبنان در ادامه بیانیه خود تأکید می کند: جنایتی که رژیم عربستان سال جدید میلادی را با آن آغاز کرد، به مثابه لکه ننگی باقی خواهد ماند و گریبان این رژیم جنایتکار را که از زمان تأسیس تاکنون بنیان آن بر جنایت و کشتار بنا شده است، خواهد گرفت و آخرین جنایت آن، فاجعه وحشیانه کشتار هزاران حاجی در منا، نبوده است. این در حالی است که هیچ کدام از مسئولان این نظام به جنایت مذکور توجهی نکرده و حتی درباره آن اظهار تأسف و اندوه نیز نکردند.
حزب الله لبنان همچنین با درخواست از جامعه جهانی و کلیه سازمان ها و نهادهای حقوق بشری و کلیه وجدان های بیدار امت اسلامی برای محکوم کردن این جنایت بزرگ تأکید می کند: با توجه به افترا بستن رژیم آل سعود به این عالم مسالمت جو که دستش به خونی آلوده و مرتکب هیچ جرمی نشده و تنها گناه وی درخواست پایان دادن به ظلم و تجاوز بوده است این رژیم را در جایگاه مناسب آن در فهرست جنایتکاران جهانی قرار دهند
حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد: ما امریکا و همپیمانانش را - که به طور مستقیم از رژیم عربستان حمایت می کنند و بر جنایات بزرگ آن علیه مردم آن کشور و سایر کشورهای منطقه سرپوش گذاشته و از تجاوزگری های آن حمایت می کنند – مسئول مستقیم و حقیقی این جنایت می دانیم و حمایت این کشورها از رژیم آل سعود، ثابت می نماید ادعاهای آنها در زمینه آزادی، حقوق بشر و دمکراسی کاملا دروغ و باطل است و باعث فریب هیچ فردی از امت اسلامی نخواهد شد.
حزب الله لبنان در پایان بیانیه اش، ضمن تسلیت و تبریک به خانواده و دوستداران و رهروان شیخ شهید نمر باقر النمر در منطقه شرقیه و شبه جزیره عربستان و سراسر جهان اسلام، به مناسبت رسیدن وی به این درجه والا، از خداوند برای شیخ نمر رحمت الهی و نام جاودانه به عنوان یکی از اعلام ظلم ستیزی و دفاع از حق و حقیقت آرزو کرده است.

پربیننده ترین خبرها