قطع رابطه با ایران برای سرپوش گذاشتن بر اعدام شیخ نمر

قطع رابطه با ایران برای سرپوش گذاشتن بر اعدام شیخ نمر
دوشنبه 14 دی 1394 - 09:02

معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان گفت، عربستان با اعلام تصمیم به قطع رابطه با ایران نمی تواند بر خطای بزرگ اعدام رجال دینی سرپوش بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "حسین امیرعبداللهیان" یکشنبه شب و پس از اعلام عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان مبنی بر قطع کامل روابط دیپلماتیک با ایران اظهار داشت: عربستان سعودی پیش از این نیز با خطای راهبردی و اتخاذ رویکردهای شتابزده و نسنجیده ناامنی ها در منطقه را تشدید کرد، باعث رشد تروریسم و افراط گرایی شد وبا توطئه کاهش قیمت نفت به مردم کشورش و کشورهای مسلمان منطقه آسیب رساند.
وی افزود: هیچ آسیبی به دیپلماتهای سعودی در تهران و مشهد وارد نشده است .
امیرعبداللهیان تأکید کرد: عربستان در مذاکرات هسته ای صلح آمیز ایران و کشورهای1+5 نیز تلاش کرد نقش مخرب و غیرسازنده ای ایفا کند.
معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: اکنون نیز خطای راهبردی جدید مقامات سعودی اعدام آیت الله شهید شیخ نمر النمر رجل عالیقدر دینی است که به جهان اسلام و نه یک کشور خاص، تعلق دارد.
امیرعبداللهیان افزود: ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه است و همه دیپلماتها در امنیت کامل به وظایف خود ادامه می دهند.
عادل الجبیر وزیرامورخارجه عربستان سعودی دیشب اعلام کرد که ریاض وابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است و دیپلماتهای ایرانی تا 48 ساعت دیگر باید خاک عربستان را ترک کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها