تظاهرکنندگان عراقی: سفیر عربستان را اخراج کنید + فیلم

سه شنبه 15 دی 1394 - 13:29

هزاران تن از مردم عراق، با تظاهرات در بغداد، جنایت اعدام آیت الله شهید نمر باقر النمر در عربستان را محکوم کردند و اخراج سفیر سعودی و تحریم اقتصادی این کشور را خواستار شدند.

"وسام التمیمی" خبرنگار شبکه العالم از بغداد گزارش داد، اعتراضات رسمی و مردمی به جنایت اعدام شهید نمر النمر در عراق متوقف نشد و خیابان های بغداد را فراگرفت. شماری از تظاهر کنندگان خشمگین تلاش کردند وارد محل اقامت سفیر سعودی شوند اما نیروهای امنیتی جلوی آنان را گرفتند. تظاهر کنندگان با سر دادن شعارهایی جنایت اعدام این عالِم بزرگ شیعه توسط آل سعود را محکوم کردند و اخراج سفیر سعودی را از عراق خواستار شدند.

در حاشیه این تظاهرات، "حاکم الزاملی" نماینده پارلمان عراق، اعدام شیخ نمر توسط آل سعود را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدام عربستان، به خواست ملتِ این کشور صورت نگرفت، بلکه به خواست مثلثِ شوم ِ آمریکا، "اسرائیل" و انگلیس انجام شد.

تظاهر کنندگان همچنین عکس سران سعودی را به آتش کشیدند.
در این میان، شخصیت های دینی عراقی، هدفِ آل سعود از اعدام شیخ نمر را بر پا کردن فتنه میان مسلمانان دانستند.

مهند الموسوی امام جماعت مسجد کوفه، به شبکه العالم گفت: عربستان، همواره در تلاش برای ایجاد فتنه طایفه ای میان اقوام و مذاهب جوامع اسلامی است.

تظاهر کنندگان با در دست گرفتن پرچم عراق، بر ضرورت وحدت میان مسلمانان تاکید کردند و علیه استکبار جهانی شعار دادند و حامیان استکبار را تحریک کنندۀ اصلی به اعدام شهید نمر النمر دانستند و تاکید کردند جنگی که علیه پیروان اهل بیت علیهم السلام بر پاست ، زیر سر همین کشورهای استکباری است.

ماجده التمیمی نمایندۀ پارلمان عراق در این خصوص به شبکه العالم گفت: هیچ کس نمی تواند جلوی پیروان اهل بیت (ع) بایستد زیرا ایستادگی در برابر حق و حقیقت غیرممکن است و اهل بیت، برترینند.

26

پربیننده ترین خبرها