کشته شدن ده ها داعشی هنگام بمب گذاری در موصل

کشته شدن ده ها داعشی هنگام بمب گذاری در موصل
چهارشنبه 16 دی 1394 - 10:30

یک منبع محلی در استان نینوا از کشته شدن 19 نفر از عناصر داعش هنگام بمب گذاری در شرق شهر موصل در شمال عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع محلی دراستان نینوا در شمال عراق گفت 19 نفر از عناصر داعش از جمله یک کارشناس مواد منفجره در درحالیکه مشغول بمب گذاری در داخل خودرو در شرق شهر موصل بودند، کشته شدند.

السومریه به نقل از منبع یاد شده نوشت، نیروهای عراقی پس از دریافت گزارش های دقیق اطلاعاتی مبنی بر حضور " حبیب الله افغانی " که کارشناس مواد منفجره داعش بود، وی و عده ای دیگر از تروریست های داعش را هنگام بمب گذاری خودروها در داخل انباری درمنطقه بادوش در شرق موصل از پا درآوردند.

منبع یاد شده افزود که داعش اجساد عناصر مسلح خود را از محل حادثه خارج کرد.

شهر موصل که از دهم ژوئن 2014 در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد، با بحران امنیتی و انسانی شدیدی درنتیجه تلاش این گروه برای تحمیل دیدگاه های افراطی خود بر مردم مواجه است.

* تلفات سنگین داعش در رمادی

درهمین حال، یک منبع امنیتی در استان الانبار درغرب عراق دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که در حملات هوایی به غرب شهر رمادی در استان الانبار، 250 نفر از عناصر این گروه کشته شدند و 100 خودروی متعلق به آن منهدم شد.

منبع یاد شده همچنین اعلام کرد نیروهای امنیتی و عشایر با پشتیبانی هوایی و گردان های موشکی توانستند شمار زیادی از کاروان های داعش را که به منطقه حدیثه و ناحیه بروانه در غرب رمادی حمله کرده بودند، هدف قرار دهند.

بنا به اعلام این منبع، نقش عمده در هدف قرار دادن خودروهای داعش را جنگنده های ارتش عراق اجرا کرد.

رئیس شورای منطقه حدیثه در استان الانبار پیشتر گفته بود که حملات جنگنده های ائتلاف بین المللی وعراقی به کاروان های خودروهای داعش  نزدیک حديثه و بروانه آغاز شده است و دراین حملات، ده ها نفر از عناصر داعش کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها