جنجالی شدن سخنان یکی از رهبران سابق اخوان درباره شیخ نمر

جنجالی شدن سخنان یکی از رهبران سابق اخوان درباره شیخ نمر
چهارشنبه 16 دی 1394 - 15:25

سخنان یکی از رهبران سابق اخوان المسلمین مصر در خصوص جنایتِ آل سعود در اعدامِ آیت الله شیخ نمر النمر، با واکنشهای تندی از سوی برخی جریانهای وابسته به عربستان همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کمال الهلباوی" در گفت وگو با تلویزیون مصری "TEN" در پاسخ به سئوال مجری مبنی بر این که آیا صحت دارد شما "شیخ نمر را مردی بزرگ دانسته اید و اعدام او را محکوم کرده اید" اظهار داشت: قطعا.. صد در صد بله.

کمال الهلباوی پیشتر این سخنان را در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری العالم مطرح کرده بود.

الهلباوی شیوۀ اعدام آیت الله شیخ نمر و اعدام او به همراه تروریست های القاعده و دیگر گروه های تروریستی را غیرقابل قبول دانست و تاکید کرد: شیخ نمر، مردی روحانی بود و در حالی که میان شیعه و سنی تنش وجود دارد، اعدام او، آتش این تنش را دوچندان می کند.

وی افزود: آن طور که من شیخ نمر را می شناختم و در کنفرانس ها و همایش ها دیده بودم، او مردی صلح دوست بود و اعدام او و هر انسان دیگری را اگر به مقتضای درست نباشد، محکوم می کنم.

الهلباوی با تاکید بر این که شیخ نمر النمر تحت عنوان قصاص اعدام شد، خاطر نشان کرد: اتهامی که به این مرد وارد کرده اند، خروج علیه حاکم است، بنابراین او کسی را نکشته است تا مستوجب قصاص شود. به این ترتیب باید مجال دفاع به او داده شود و در دادگاهی مستقل محاکمه شود.

وی افزود: اتهام تروریسم به شیخ نمر النمر باطل است و هیچ قانونی وجود ندارد که او را گناهکار بشناسد.

مجری برنامه، درباره سفرهای او به ایران پرسید و سعی کرد او را به این سبب زیر سئوال ببرد که وی پاسخ داد: من به ایران و هر جای دیگر جز "اسرائیل" که دشمن واقعی است، سفر می کنم و در همایش ها شرکت می کنم و سخنرانی می کنم و هیچ یک از سخنانی که در این کنفرانس ها داشته ام را تکذیب نمی کنم و در قبال سخنانم مسئولم.

در این هنگام، مهمان دیگری به نام ولید اسماعیل رئیس گروه سلفی موسوم به "ائتلاف دفاع از صحابه و خاندان پیامبر" (وابسته به عربستان سعودی) در تماسی تلفنی به برنامه پیوست و الهلباوی را یک منحرف از مسیرِ صیح خواند و از او به عنوان "پیکری مصری با قلبی ایرانی" یاد کرد.

الهلباوی در پاسخ، ضمن تاکید بر این که سنی است و به سنی بودنِ خود پایبند است، افزود: سنی بودنِ من به این معنی است که به شیعیان ظلم کنم یا آن ها را تکفیر کنم. شیخ شلتوت (رئیس پیشینِ الازهر مصر) مذهب جعفریِ اثنی عشری را به رسمیت شناخت و عبادت بر این مذهب را جایز اعلام کرده بود.

الهلباوی سپس ولید اسماعیل را یک نادانِ سلفی نما و فتنه گری وابسته به بیگانگان (عربستان) دانست.

الهلباوی، در گفت وگو با شبکه خبری العالم، به جنایت رژیم سعودی در اعدام شیخ نمر النمر واکنش نشان داده و آن را محکوم بود.

مصاحبه الهلباوی با شبکه خبری العالم، با واکنشهای تندی از سوی جریانهای سلفی وابسته به عربستان سعودی همراه شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها