بیمارستان آموزشی رمادی آزاد شد + فیلم

شنبه 19 دی 1394 - 11:23

بیمارستان آموزشی شهر رمادی مرکز استان الانبار عراق که نیروهای داعش از مدتی طولانی در آن پنهان شده بودند، در عملیات نیروهای مشترک عراقی آزاد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، ده ها تروریست از جمله 7 انتحاری نیز در عملیات آزادسازی بیمارستان آموزشی رمادی که در مرکز این شهر واقع است، کشته شدند. 
یکی از نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم اعلام کرد : ما توانستیم بیمارستان آموزشی دولتی رمادی را آزاد کنیم، و شما می بینید که پرچم های داعش روی زمین افتاده است .
ارتش در آزادسازی بیمارستان رمادی توانست خانواده هایی را که داعش از آنها به عنوان سپر انسانی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتشی استفاده می کرد، نجات دهد.
این نیروی عراقی اظهار داشت: داعش پس از بمبگذاری بخش هایی از بیمارستان رمادی، از خانواده های بی دفاع برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش استفاده می کرد، ولی نیروهای عراقی با مهارت کامل توانستند کنترل بیمارستان را به دست بگیرند.
حیدر العبیدی یکی از افسران نیروهای ویژه ارتش اعلام کرد: شهروندانی که در بیمارستان رمادی به گروگان گرفته شده بودند ، خود را به نیروهای امنیتی رساندند و نیروهای امنیتی آنها را به مناطق امن منتقل کردند.
داعش در شرق استان الانبار متحمل ضربات سنگینی شده است و در حمله نیروی هوایی ارتش به یکی از مواضعش در منطقه الثرثار 75 تن از عناصرش را از دست داد . داعش برای سومین بار در پنج روز گذشته به منطقه بروانه در غرب الانباز نیز حمله کرد ولی با کشته شدن 18 نیرویش عقب نشینی کرد .
نعیم الکعود رئیس قبیله البونمر استان الانبار نیز اعلام کرد که 4 خانواده ای که به اسارت داعش در منطقه بروانه درآمده بودند ، آزاد شدند .

فرماندهی عملیات مشترک عراق دوشنبه 7 دی پس از ورود به مجتمع دولتی رمادی (مرکز استان الانبار) از آزادسازی این شهر خبر داد. عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی کامل این شهر و مناطق اطراف آن از وجود تروریستهای داعش ادامه دارد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها