انتقاد یمنی ها از نقش منفی سازمان ملل

شنبه 19 دی 1394 - 14:32

صنعا (العالم)- مردم پایتخت یمن در محکومیت جنایات متجاوزان سعودی و استفاده از اسلحه ممنوعه علیه ملت بی سلاح تظاهرات کردند.

خبرنگار شبکه العالم از صنعا گزارش داد، دهها هزار نفر در میدان باب الیمن صنعا جمع شدند و استفاده عربستان از بمب های خوشه ای و شکاف پذیر را اعدام گروهی مردم توصیف کردند.
تظاهرکنندگان از نقش منفی سازمان ملل و جامعه بین الملل در برابر تجاوز عربستان انتقاد کردند.
"طلال عقلان" عضو ارشد کمیته انقلابی و کفیل نخست وزیری یمن در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: جامعه بین الملل باید از قوانین، عرف ها و ارزش های خود محافظت کند و سعودی ها را به دلیل تجاوز به این ارزشها و قوانین با استفاده از اسلحه ممنوعه، محکوم کند.
صالح الصماد رئیس شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: نقش منفی سازمان ملل متحد و جامعه بین الملل باعث شد متجاوزان سعودی – آمریکایی تشویق شوند و به تجاوز خود ادامه دهند.
وی به مردم یمن هشدار داد که دشمن فقط قصد دارد که یمن را به سمت آشوب سوق دهد و نمونه ای که از عدن ارائه داده اند مهمترین دلیل تلاش آنها برای خوار کردن ملت است.
تظاهرکنندگان از استقامت ارتش یمن و کمیته های انقلابی در جبهه های نبرد تمجید کردند و پیروزی های متوالی آنها را بزرگ ترین درس به متجاوزان ارزیابی کردند.
آنها از سازمان های بین المللی خواستند به حکومت سعودی فشار بیاورند تا حملات را متوقف کند و به محاصره پایان دهد؛ هرچند که معتقدند این اهمال کاری تعمدی است.
تظاهرکنندگان استفاده از اسلحه ممنوعه را نشانه عصبانیت آل سعود دانستند و در عین حال بر ادامه استقامت و پایداری در برابر خودکامگی های این طاغوت تاکید کردند.
 

پربیننده ترین خبرها