اخراج زن مسلمان آمریکایی هنگام سخنرانی ترامپ

اخراج زن مسلمان آمریکایی هنگام سخنرانی ترامپ
يکشنبه 20 دی 1394 - 13:06

جنجال آفرینی های دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا در نحوه برخوردهای افراطی اش با اسلام و مسلمانان هر بار شکل و نوع تازه ای به خود می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این بار عوامل ستاد تبلیغات انتخاباتی ترامپ یک زن مسلمان آمریکایی با حجاب را از جلسه سخنرانی وی اخراج کردند. جرم این زن مسلمان این بود که در اعتراض به لحن کلام و ادبیات ترامپ که ضد مسلمانان سخن می گفت، ایستاد و سکوت کرد.
یک زن مسلمان با حجاب عصر جمعه از جلسه سخنرانی تبلیغاتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا اخراج شد. این زن در اعتراض به اظهارات ترامپ بر ضد پناهجویان سوری که آنها را داعشی خوانده بود، ایستاد و سکوت کرد.
رز حامد، زن مسلمان امریکایی در این جلسه با روسری سفید و پیراهنی که روی آن نوشته شده بود "سلام بر شما، با صلح نزد شما آمده ام" شرکت کرده بود. اما مأموران امنیتی جلسه به سرعت وی را از محل اخراج کردند. در این حین تعداد دیگری از معترضان، با بلند کردن پلاکاردهایی خواستار پایان دادن به "اسلام هراسی" شدند. طرفداران ترامپ سعی کردند با ایجاد هیاهو و فریاد زدن نام وی، معترضان را ساکت کنند.
زشت و نفرت انگیز
رز حامد که در یکی از شرکتهای هواپیمایی کار می کند به سی ان ان گفت: "این حرکت زشت خیلی سریع و ترسناک اتفاق افتاد" .."این اتفاق نشان می دهد که چگونه وقتی یک انسان تهی از انسانیت می شود چقدر نفرت انگیز و زشت می شود".
ترامپ پیش از این خواستار جلوگیری از ورود مسلمانان به امریکا و اعمال نظارت و کنترل شدید بر مساجد شده و گفته بود که اگر انتخاب شود، حتما به فکر بستن مساجد خواهد بود یا اینکه آمار مفصل و دقیقی از تمام مسلمانان بیرون خواهد کشید.
ترامپ در جلسه سخنرانی انتخاباتی خود که عصر جمعه در ایالت کارولینای جنوبی برگزار شد اعلام کرد که امریکا نباید آوارگان سوری را بپذیرد.

عوامل برگزاری این جلسه تبلیغاتی حاضر به هیچ نوعی اظهار نظری درباره علل اخراج رز حامد و دیگر معترضان از این جلسه نشدند؛ با اینکه وی سخنرانی ترامپ را قطع نکرده بود بلکه فقط در سکوت ایستاد. ترامپ پس از اخراج این زن و دیگر معترضان از جلسه گفت: "آنها تنفر عجیبی از ما دارند، در حالی که این مشکل خودشان است نه ما".

زن خوب
خانم حامد در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت که اصلا قصد نداشت شعاری بدهد یا جو سالن را متشنج کند، بلکه فقط می خواست به طرفداران ترامپ این فرصت را بدهد که تصویر واقعی از یک مسلمان را ببینند. خانم حامد افزود: "اغلب طرفداران ترامپ حتی یک بار هم در زندگی شان با یک مسلمان برخورد نکرده اند. و من فقط می خواستم چنین فرصتی را برای انها ایجاد کنم".
این زن با اینکه از جلسه اخراج شد اما توانست با تعدادی از طرفداران ترامپ که کنار او روی سکوی نشسته بودند حرف بزند و آنها به او گفتند از اینکه او از سالن اخراج شده متأسف هستند. حتی یکی از زنان حاضر در جلسه گفت "آن زن مسلمان، آدم ترسناکی نبود بلکه زن خوبی به نظر می رسید".
خانم حامد توضیح داد که اغلب امریکاییها، غیر از تصویر تروریستها و افراد مسلح به اصطلاح اسلامگرا که از تلوزیون به خورد آنها می دهند، فرصتی برای برخورد و تماس با مسلمانان دیگر نداشتند.
خانم حامد با وجود اخراجش از این جلسه و سر و صداهای پس از آن گفته است که همچنان به ذات این انسانها حتی آنهایی که با ایجاد هیاهو خواستاراخراج او از این جلسه شده بودند خوشبین است و مواضع تحریک آمیز ترامپ و نفوذ او را که اصلا متناسب با حجم واقعی وی نیست مسئول این رفتار می داند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها