روستای راهبردی حومه حماه چگونه آزاد شد؟ + فیلم

پنج‌شنبه 24 دی 1394 - 21:22

ارتش سوریه روستای جرجیسه را در حومه جنوبی شهر حماه مرکز استان حماه آزاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روستای آزادشدۀ جرجیسه نزدیک دریاچه الرستن در استان همجوار حمص واقع است و تروریست های جبهه النصره از این دریاچه به عنوان گذرگاهی برای نفوذ به مناطق حومۀ شهر حماه استفاده می کردند.
ارتش سوریه در اجرای عملیات آزادکردن روستای جرجیسه از متحدان خود کمک گرفت و قبلاً نیز چند روستا در حومه شهر حماه آزاد شده بود راه را برای آزادکردن جرجیسه هموار کرد.
ارتش برای آزادکردن جرجیسه با معتمدان این روستا وارد مذاکره شد؛ مذاکره ای که به تسلیم شدن نزدیک به 50 تروریست منجر شد، بدون اینکه ارتش تلفاتی از خود در آزاد کردن روستا برجای بگذارد.
یکی از افسران ارتش سوریه پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: ارتش با کنترل روستای جرجیسه توانست مهمترین مسیرهای پشتیبانی تروریست ها را بین جنوب شهر حماه و شمال استان حمص مسدود و قطع کند.
اهمیت روستای جرجیسه برای تروریست ها به سبب استفاده آنها از این روستا برای انتقال نیرو و تجهیزات بین حماه و حمص از طریق دریاچه الرستن بود. یکی از ساکنین روستای جرجیسه در مصاحبه با العالم گفت : وضعیت ما پیش از ورود نیروهای ارتش به روستا بد بود، ولی هم اکنون امنیت برقرار است.
ارتش سوریه همچنان به عملیات پیشروی خود در حومۀ جنوبی شهر حماه ادامه می دهد و برای تأمین امنیت مناطق مسکونی با معتمدان آن مناطق برای اجبار تروریست ها به زمین گذاشتن سلاح های خود نیز مذاکره می کند و هدف اصلی اش قطع ارتباط تروریست های مستقر در مناطق حومۀ شهر حماه با بخش شمالی استان حمص است.
FF-14-20:44

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها