شرمن: مذاکرات با ایران براساس اعتماد نبود!

شرمن: مذاکرات با ایران براساس اعتماد نبود!
دوشنبه 28 دی 1394 - 19:52

مذاکره کننده ارشد آمریکایی در پرونده هسته‌ای گفت: موضوع مذاکرات با طرف ایرانی مبتنی بر اعتماد نیست، بلکه عوامل دیگری هست که مورد توجه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "وندی شرمن" درمصاحبه با فرید زکریا در برنامه GPS شبکه آمریکایی سی.ان.ان گفت: همان طور که جان کری وزیر امور خارجه و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفته اند، توافق با ایران مبتنی بر اعتماد نیست و این توافق با تکیه به تحقیق و تفحص حاصل شده است.

شرمن افزود: وقتی طرف مذاکره، مساله ای را در آن سوی میز مذاکره مطرح می کرد، ما به تحقیق و حصول اطمینان درباره آن نیاز داشتیم.

وی مدعی شد: بدون تردید ایران اقدامات اشتباه زیادی را انجام داده است، آن ها (ایرانی ها) به شکل ناعادلانه به بازداشت شهروندان آمریکایی اقدام کردند و برنامه هسته ای را ایجاد کردند و ما می دانیم که آن ها مناطقی از خاورمیانه را ناامن می کنند.

مقام آمریکایی سپس همسو با صهیونیست ها، بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت: تهران بهای سنگینی را بابت این حمایت ها پرداخت کرده است و به نظر من، ما اکنون باید بر روی دو مساله مهم متمرکز شویم، یکی این که زندانیان آمریکایی از تهران بازگشتند و مساله دوم اینکه توافق هسته ای حاصل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها