آیا روسیه بازار نفت را نجات می‌دهد؟

آیا روسیه بازار نفت را نجات می‌دهد؟
چهارشنبه 30 دی 1394 - 08:53

سایت مارکت واچ که اخبار اقتصادی را منتشر می کند ، اعلام کرد که قیمت نفت هم اکنون پائین است ولی روسیه شاید بتواند کمکی به افزایش قیمت نفت بکند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مارکت واچ به نقل از " اوله هانسن " رئیس بخش استراتژی کالا در مؤسسه بین المللی سرمایه گذاری اینترنتی "ساکسو بانک" گزارش داد: اگر روسیه تولیدات نفتی خود را کاهش دهد ، شاید قیمت نفت دوباره افزایش یابد و کشورهای دیگر نیز با پیروی از روسیه تولیدات نفتی خود را کاهش دهند و متعاقباً به افزایش قیمت نفت کمک کنند.
سایت مارکت واچ تلویحاً به لزوم کاهش تولیدات نفتی روسیه اشاره کرد و افزود: نگرانی هایی در بازار نفت به علت پیامد نفتی لغو تحریم های ایران وجود دارد، و بازار نفت هم اکنون منتظر منجی خود است که این منجی شاید روسیه باشد .
البته این روسیه نیست که بازار نفت را با بشکه های خود پُر کرده باشد، بلکه این عربستان و دیگر کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هستند که بازار را اشباع کرده اند . 
این سایت خبری اقتصادی افزود : عربستان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نفت در اوپک همچنان از کاهش دادن تولید طلای سیاه خود امتناع می کند، و این در حالیست که قیمت هر بشکه نفت به کمتر از 30 دلار رسیده است .
این در حالیست که بازارهای نفتی به علت کُندی رشد اقتصاد چین – دومین اقتصاد بزرگ جهان – با مشکل افزایش عرضه و کاهش تقاضا مواجه هستند و تولیدکنندگان نفت جهان خصوصاً عربستان از کاستن تولیدات نفتی خود برای کمک به افزایش قیمت نفت به بهانه حفظ سهمیه خود در بازار نفت خودداری می کنند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها