افزایش قربانیان حملات جنگنده های سعودی به یمن

پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 - 09:05

صنعا(العالم) – شمار قربانیان حملات هوایی جنگنده های سعودی به محله های مسکونی، تاسیسات ورزشی و صنعتی در شمال شهر صنعا پایتخت یمن به دهها نفر رسید.

"سلطان مطران" تحلیلگر سیاسی یمنی در گفت و گو با شبکه خبری "العالم" بی توجهی به جان مردم یمن و تاسیسات مهم مسکونی، حیاتی و صنعتی را اقدامی جنایتکارانه توصیف و محکوم کرد.    
وی افزود: تجاوز سعودی، صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی به یمن به مرز جنون آمیزی رسیده است و این تجاوز نه فقط به خاطر ضربه خوردن از نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن بلکه به خاطر شکست توطئه های ویرانگرانه آنان علیه این کشور می باشد. 

شمار شهدای یمن از 8 هزار نفر گذشت

"علی العاصمی" هماهنگ کننده ائتلاف مدنی یمن برای رصد جنایات سعودی گفت، شمار شهدای بمباران های ائتلاف به 8هزار و 251 نفر رسیده که عمدتا زنان و کودکان هستند.
وی به مناسبت سیصدمین روز حمله ائتلاف سعودی به یمن در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد که 2 هزار و 236 نفر از شهدا کودک، هزار و 725 5 نفر زن و 4 هزار و 290 نفر مرد هستند.    
العاصمی در باره شمار زخمی های حملات ائتلاف سعودی افزود: 2 هزار و 254 کودک، هزار و 668 نفر زن و 12 هزار و 93 نفر از شهروندان مرد زخمی شده اند که به این شکل شمار زخمی های این حملات به 16 هزار و 15 نفر رسیده است. 
حمله به مناطق غیرنظامی 
عربستان با حمله به مناطق مختلف یمن سعی دارد فشارها را بر مردم این کشور تشدید کند. در پی بمباران کارخانجات تولید مواد غذایی ده ها تن شهید و یا مجروح شدند که اجساد برخی از کشته شدگان هنوز زیر آوارها قرار دارد.
براثر این حملات بیش از 500 کارگر از کار محروم شده اند.    
گرچه حجم ویرانی به خاطر بمباران های ائتلاف گسترده است اما مردم یمن به نزدیک بودن پیروزی ایمان داشته و معتقدند ائتلاف متجاوز به دلیل دست نیافتن به اهداف خود، آخرین نفس های خود را در این جنگ ددمنشانه می کشد.

پربیننده ترین خبرها