محاصره مرگبار اهالی دیرالزور

محاصره مرگبار اهالی دیرالزور
جمعه 2 بهمن 1394 - 11:01

مردم شهر دیر الزور در شرق سوریه، از زمانی که داعش مناطقی از این شهر را محاصره کرده است با مشکلات بسیار شدیدی مواجه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرها از دیرالزور حاکی است که بسیاری از مردم این شهر به علت کمبود غذا و دارو جان خود را از دست داده اند .
سازمان ملل متحد در گزارشی درباره اوضاع نگران کننده حدود 200 هزار نفر از ساکنین تحت محاصره شهر دیر الزور هشدار داد و اعلام کرد که 70 درصد از این افراد زن و یا کودک هستند .
دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام کرد که اوضاع شهر دیرالزور بسیار وخیم است و هر روز وخیم تر می شود و غذا و سبزیجات در این شهر کمیاب شده است و نان به سختی به دست می آید و امکان فرونشستن هواپیما در فرودگاه شهر وجود ندارد و فقط بالگرد می تواند در آن فرود بیاید و برق مناطق مسکونی از بیش از 10 ماه پیش تاکنون قطع است و مردم در طول هفته فقط 3 ساعت دسترسی به آب دارند .
سازمان ملل با استناد به گزارش هایی که آن را قابل اطمینان خواند ، اعلام کرد : داعش افرادی که مخفیانه مواد غذایی به شهر دیرالزور منتقل می کنند ، اعدام می کند و به همین دلیل اکثر مردم شهر فقط با نان و آب زندگی خود را می گذرانند.
داعش از حدود یک سال پیش تاکنون مانع رسیدن مواد غذایی به دست مردم شهر دیرالزور می شود و همین امر باعث کمبود شدید مواد غذایی و دیگر مواد و خدمات ضروری شده است .

پربیننده ترین خبرها