توضیح کاخ سفید پس از اظهارات جنجالی بایدن درباره سوریه

توضیح کاخ سفید پس از اظهارات جنجالی بایدن درباره سوریه
يکشنبه 4 بهمن 1394 - 14:27

درپی تأکید معاون رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حل و فصل نظامی بحران سوریه، کاخ سفید مدعی شد که منظور "جو بایدن" صرفا داعش بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کاخ سفید مدعی شد منظور جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، درباره اقدام نظامی در سوریه، اقدام نظامی علیه گروه داعش بود.
پیش از این، بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی در استانبول به همراه احمد داود اغلو نخست وزیر ترکیه درباره حل و فصل نظامی در سوریه در صورت شکست گزینه سیاسی سخن گفته بود.
باید اعلام کرد که با مسؤولان ترکیه درباره راه های حمایت آنکارا از عرب های سنی در سوریه گفتگو کرد، ولی احمد داود اغلو اظهار داشت که در این دیدار ترکیه و آمریکا بر عزم خود برای مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق تاکید کردند.
اغلو در کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد: «در سوریه برای مذاکره کسی نیست و بلکه تهدیدهای مختلفی علیه امنیت ما وجود دارد که گروه داعش و نیروهای کرد که برای پاکسازی نژادی در مناطق تحت تصرف خود تلاش می کنند از جمله این تهدیدها هستند.»
نخست وزیر ترکیه افزود: هدف ترکیه پاکسازی مرزها از وجود داعش و دیگر گروه های تروریستی است. ما نمی خواهیم این گروه در مرزهای ما حضور داشته باشند.
در همین حال، منبعی در گفتگو با خبرگزاری اینترفاکس، با اظهار تعجب از مواضع بایدن اعلام کرد که سخنان معاون رئیس جمهور آمریکا درباره سوریه ویرانگر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها