عمليات ويژه ارتش يمن در شهر الخوبه عربستان

عمليات ويژه ارتش يمن در شهر الخوبه عربستان
سه شنبه 6 بهمن 1394 - 09:55

العالم - نيروهاي ارتش و كميته هاي مردمي يمن عمليات ويژه اي را در شهر الخوبه در منطقه جيزان در خاك عربستان اجرا كردند كه همچنان ادامه دارد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، نيروهاي ارتش و كميته هاي مردمي يمن در اين عمليات ويژه خطوط پشتيباني نيروهاي سعودي در الخوبه را قطع كرده و مواضع شمالي الخوبه و مركز نظامي الشبكه را به كنترل خود در آوردند.

در پي اين عمليات، ارتش سعودي نيروهاي خود را با خودروهاي نظامي و نفربر براي تقويت نيروهاي مستقر در منطقه و جلوگيري از سقوط مواضع ياد شده اعزام كرد، اما تله های انفجاری كارگذاشته شده مانع از حركت آنها شد و ضربه سنگيني به ارتش سعودي وارد کرد. انفجار اين تله ها و بمب ها باعث انهدام خودروهاي نظامي و يك نفر بر شد و در جريان آن شمار زيادي از نظاميان سعودي كشته شدند.

كنترل بر مواضع شمالي منطقه الخوبه و مواضع مجاور مركز نظامي الشبكه عربستان گامي در راستاي تكميل محاصره شهر الخوبه است كه هم اكنون ارتش و كميته هاي مردمي آن را از سمت جنوب و غرب در محاصره خود دارند.

در منطقه عسير در خاك عربستان نيز، نيروهاي سعودي به تلاش خود براي پيشروي به سمت شهر الربوعه براي دومين روز متوالي ادامه دادند اما نيروهاي ارتش و كميته هاي مردمي يمن توانستند اين تلاش ارتش سعودي را خنثي كنند.

در همين حال، يك منبع نظامي يمني گفت كه جنگنده هاي سعودي نزديك به 350 حمله هوايي به منطقه الربوعه براي پشتيباني هوايي از پيشروي نيروهاي زميني سعودي انجام دادند اما اين امر بي فايده بود و نيروهاي سعودي شكست سنگيني خوردند.

پربیننده ترین خبرها