ویدئو؛ اذعان عناصر مسلح به شکست در شیخ مسکین

سه شنبه 6 بهمن 1394 - 12:29

العالم - به دنبال موفقیت نیروهای ارتش سوریه در کنترل شهر شیخ مسکین در ریف شمالی درعا، خبرنگار العالم در گزارشی بخشی از صدای تماس تروریست ها در ارتباط با فرار نیروهای آنان از شیخ مسکین را منتشر کرد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در ریف درعا گزارش داد: ارتش سوریه پیشروی گسترده ای در ریف شمالی درعا داشت و توانست جاده شیخ مسکین و جاده منتهی به شهرک نوی را به کنترل خود در آوردند.

این امر بعد از انهدام استحکامات عناصر مسلح و فروپاشی صفوف آنها و کشته شدن شماری از فرماندهان ارشد آنها صورت گرفت.

خبرنگار العالم در گزارش خود بخشی از صدای یکی از سرکردگان عناصر مسلح را که از طریق بی سیم شنود شد، پخش کرد که وی در آن به شکست در شهر شیخ مسکین اذعان می کرد.

این سرکرده در شنود صدایش که در مراحل نهایی کنترل ارتش سوریه بر شهر شیخ مسکین انجام شد، اذعان کرد: "گروههای (مسلح) زیادی هم اکنون از شیخ مسکین عقب نشینی کرده اند و تنها گروههای اندکی در شیخ مسکین باقی مانده اند".

ترکی حسن کارشناس نظامی به خبرنگار العالم گفت: شهر شیخ مسکین چهارمین شهر استان درعا است و در مرکز این استان قرار دارد و هرکس که آن را به کنترل دربیاورد می تواند همه استان را در کنترل خود داشته باشد و در نتیجه، سقوط شیخ مسکین و آزادی آن از دست تروریست ها یک فاکتور مثبت برای نیروهای مسلح است زیرا اکنون می توانند در چهار سمت و سو، به عملیات خود علیه عناصر مسلح ادامه دهند.

خبرنگار العالم درباره جزئیات عملیات ارتش سوریه در منطقه شیخ مسکین گفت: بعد از گذشت چند روز، عملیات نظامی از سرگرفته شد و یگان های زمینی به سرعت به استحکامات عناصر مسلح نفوذ کرده و در مرکز شهر مسجد العمری و بلوک های ساختمانی اطراف مرکز مخابراتی سیریا تل را به کنترل درآوردند.

در سمت غربی نیز، محله الدیری و بخش بزرگی از خیابان الصیدلیات به کنترل درآمد و میدان اصلی و تاسیسات حرمون در مرکز شهر نیز در تیررس آتش نیروهای ارتش قرار گرفت تا اینکه در مرحله بعدی، عملیات پاکسازی و خنثی سازی بمب ها و مین ها انجام شد.

آتش شدید نیز زمینه ساز پیشروی به سمت شمال و شرق و جنوب شد تا اینکه یگان های زمینی به یکدیگر نزدیک شدند. هماهنگی مستقیم و برنامه ریزی شده بین نیروهای زمینی و هوایی فاکتور اساسی در پیشروی سریع و تحکیم مواضع بود زیرا خطوط پشتیبانی عناصر مسلح قطع شد.

شهر شیخ مسکین از مهمترین مناطق به شمار می رود زیرا نقطه تلاقی استان دمشق و القنیطره و درعا و السویدا است. این شهر همچنین حلقه اتصال بین گروههای مسلح در منطقه شیخ مسکین به شمار می رفت.

9

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها