پایان اعتصاب 35 ساله در مقابل کاخ سفید +عکس

پایان اعتصاب 35 ساله در مقابل کاخ سفید +عکس
چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 17:32

زنی که 35 سال در برابر کاخ سفید اعتصاب کرده بود، از دنیا رفت.

به گزارش پایگاه خبری العالم "کانسپسیون پیشوتو" 80 ساله در خانه ای که از زنان آواره نگهداری می شد، در پایتخت ایالات متحده چشم از جهان فروبست.
به نوشته روسیا الیوم، وی از اگوست 1981 (مرداد 1360) و اوایل ریاست جمهوری رونالد ریگان به مدت 35 سال مقابل کاخ سفید به نشانۀ اعتراض چادر به پا کرد و دست به اعتصاب زد.
یک ماه قبل از او ویلیام توماس این کار را آغاز کرده بود که پیشوتو به او پیوست. توماس تا روز مرگش در سال 2009 به اعتصاب خود ادامه داد.
پیشوتو یک مهاجر اسپانیایی بود که در 18 سالگی وارد آمریکا شد و در یک دفتر تجاری وابسته به کنسولگری اسپانیا در نیویورک، مسؤول تشریفات بود. وی بعد از ازدواج با یک تاجر ایتالیایی صاحب دختری شد، اما ازدواجشان دوامی نداشت و آنان بعد از یک نزاع تلخ در دادگاه های آمریکا از یکدیگر جدا شدند.
پیشوتو معتقد بود که وکلا، دادگاه و دولت آمریکا به همراه شوهرش برای وی دسیسه چیده اند تا دخترش را از او بگیرند.
هرچند او موفق نشد دختر خود را پس بگیرد، اما عهد کرد که سایر کودکان جهان را یاری کند، برای همین در اعتراض به خشونت و استفاده از سلاح و جنگ که کودکان قربانیان اصلی آن هستند در مقابل کاخ سفید دست به اعتصاب زد.
در طول این 35 سال، آمریکا روسای جمهور متعددی داشته، اما سیاست آن تغییر نکرده است. هر روز ده ها گردشگر هنگام بازدید از کاخ سفید با این زن و نوشته های اعتراضی او روی پارچه روبرو می شدند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها