تایید حکم زندان مبلغ وهابیان سعودی در بلژیک

تایید حکم زندان مبلغ وهابیان سعودی در بلژیک
پنج‌شنبه 8 بهمن 1394 - 13:46

العالم - دادگاه استیناف شهر اَنتوِرپ در شمال بلژیک حکم 12 سال حبس " فؤاد بلقاسم " رئیس گروه سلفی افراطی "جماعت شریعت برای بلژیک " را تأیید کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه  العالم، بلقاسم 33 ساله، جوانان را برای پیوستن به گروه های تروریستی فعال در سوریه فریب می داد و جذب می کرد.

خبرگزاری بلژیک اعلام کرد: سعید و حسین 2 همدست بلقاسم نیز به 12 سال حبس و پرداخت 30 هزار یورو (33 هزار دلار) غرامت محکوم شده بودند که دادگاه استیناف حکم آنان را هم تأیید کرد. 

جماعت "شریعت برای بلژیک" در اعزام تروریست ها به سوریه بسیار فعال بود و در شهرهای مختلف خصوصاً انتورپ به فریفتن جوانان می پرداخت.

فؤاد بلقاسم افکار داعش و وهابیت عربستان را تبلیغ می کرد، در خیابان ها به برگزاری تظاهرات می پرداخت و فیلم هائی برای تبلیغ افکار افراطی خود منتشر می کرد.

پلیس ، آوریل 2013 اعضای ارشد جماعت شریعت برای بلژیک را بازداشت کرد.

دادگاهی در شهر "آنتورپن بلژیک" اعضای رهبری این گروه تروریستی را محاکمه و آن را سازمانی تروریستی معرفی کرد.

در حکم دادگاه آمده است: "بلقاسم مسئول رادیکالیزه شدن جوانان و آماده کردن آنان برای مبارزه مسلحانه سلفی‌هاست و در این مبارزه ارزش‌های دمکراتیک جایی ندارند".

قاضی دادگاه هنگام اعلام حکم خود گفت که بلقاسم و دیگر متهمان خود در سوریه نجنگیده‌اند، اما نیروی محرک گروه بوده‌اند.

دادستان درخواست ۱۵سال حبس برای بلقاسم کرده بود. دادستان تاکید کرده بود که این گروه در نهایت خواهان براندازی حکومت بوده و از این رو نیز نام خود را "شریعت برای بلژیک" گذاشته است.

شمار متهمان در مجموع ۴۶نفر بود، اما در عمل تنها ۹نفر در دادگاه حضور یافته بودند. مقام های بلژیک می‌گویند که باقی متهمان یا هنوز در سوریه در حال جنگ هستند یا در جنگ کشته شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها