به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این حادثه این موضوع باعث شد کارشناسان صنعت هوایی به منظور جلوگیری از وجود "زاویه" هایی که به نقاط ضعف تبدیل می شود، پنجره ها را بیضی بسازند.
روزنامه "ایندیپندنت" انگلستان نوشت: در سالهای گذشته با پیشرفت عظیم در زمینه مهندسی پرواز، شکل، ساختار هواپیما و بار آن متحول و ایمن تر شد.
از سال 1950، هواپیما جایگاهی اساسی در زمینه حمل و نقل یافت و شرکت "هفلند کومت" انگلستان که پرچمدار هواپیماسازی بود هواپیماهایی با کابین فشرده تولید نمود که ارتفاع و سرعت آن بالاتر بود، اما این هواپیماها دارای پنجره مربع بودند که در سال 1953 دو فروند از آنها سقوط کرد و 53 نفر کشته شدند. پس از مدتی مشخص شد علت سقوط، شکل مربع پنجره های هواپیما بوده است.
کارشناسان دریافتند پنجره مربع نقطه ضعف هواپیماست به ویژه آن که دارای چهار زاویه است که به معنای چهار نقطه ضعف است و در صورت افزایش فشار هوا، شکاف ایجاد می کند، اتفاقی که برای آن دو هواپیما رخ داده بود.