افزایش شهدای انفجارهای تروریستی در منطقه زینبیه

افزایش شهدای انفجارهای تروریستی در منطقه زینبیه
يکشنبه 11 بهمن 1394 - 20:37

العالم - شمار شهدا و مجروحان سه انفجار تروریستی امروز در منطقه سیده زینب (س) در حومه دمشق به 155 نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه سوریه در نامه ای به سازمان ملل که درآن به حمایت عربستان سعودی، ترکیه و قطر از تروریست ها اعتراض شده ، آخرین آمار شهدای سه انفجار تروریستی امروز(یکشنبه) در منطقه زینبیه را 50 شهید و 105 مجروح گزارش کرد.

خبرگزاری "سانا" هم به نقل از یک منبع در وزارت کشور سوریه تأکید کرد: حال شمار زیادی از زخمی ها وخیم است و احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.

یک منبع سوری ساعاتی قبل اعلام کرده بود تروریست های تکفیری یک اتوبوس را در محله کوع سودان واقع در منطقه سیده زینب منفجر کردند و به دنبال تجمع اهالی برای کمک به مجروحان این اقدام تروریستی، دو تروریست انتحاری خودشان را در میان مردم منفجر کردند که این امر باعث شهادت و مجروح شدن شمار دیگری از مردم شد.

این منبع خاطرنشان کرد: بر اثر این اقدام تروریستی، اتوبوس مذکور به همراه شمار دیگری از خودروهای شخصی در آتش سوختند و به منازل و فروشگاههای اطراف محل انفجارها، خسارات سنگینی وارد آمد.

منابع آگاه، همچنین احتمال دادند مینی بوسی که مورد حمله قرار گرفته است جزو وسایل نقلیه ای باشد که در نقل و انتقال نیروهای کمیته های مردمی مورد استفاده می گرفته است و تروریست های انتحاری، راننده اتوبوس و شاگرد وی بودند که خودشان را منفجر کرده اند.

گروهک تروریستی داعش، بی درنگ مسئولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفت.

منابع سوری گزارش دادند: شماری از مردم شهرک های نبل و الزهرا در حومه شمالی حلب در میان قربانیان حملات تروریستی منطقه سیده زینب (س) در جنوب دمشق وجود دارند.

پربیننده ترین خبرها