بشار جعفری: مخالفان هنوز مشخص نیستند

بشار جعفری: مخالفان هنوز مشخص نیستند
دوشنبه 12 بهمن 1394 - 08:27

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد هیئت اعزامی دولت سوریه هنوز نمی داند که چه کسی از سوی مخالفان پای میز مذاکره خواهد نشست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "بشار جعفری" دیروز (یکشنبه) به خبرنگاران گفت: طبق مصوبه 2254 شورای امنیت "استفان دی میستورا" نماینده سازمان ملل در امور سوریه مسؤول تشکیل هیئت مخالفان است، و بر اساس این تصمیم باید تعداد هرچه بیشتری از مخالفان انتخاب شوند البته از طرف سوری ها و نه ریاض یا پاریس. 
جعفری افزود: بعضی دولتهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای هستند که اوضاع را به دو نشست سابق ژنو باز می‌گردانند.
جعفری خاطرنشان کرد: عربستان سعودی و اردن دو کشور حامی تروریسم در سوریه هستند، و آنان نتوانستند فهرستی را بر اساس مصوبه 2254 تهیه کنند.
وی افزود: عربستان نتوانست هیئت مخالفان را تشکیل دهد و مشخص کند که چه کسی معارض است، اردن نیز نتوانست مشخص کند که چه کسی تروریست است، غیرممکن است که این دو کشور بتوانند این مأموریت را به صورت حرفه ای و بی طرف انجام دهند.
جعفری درباره پیش شرطها گفت: مطرح کردن پیش شرط نقض مصوبه 2245 و دو بیانیه سابق ژنو است، دمشق هیچ پیش شرطی را مطرح نکرده است و حضور ما در اینجا بیانگر جدیت دولت سوریه است، درحالیکه طرف مقابل پیش شرطهایی را مطرح کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها