حکم غیابی زندان برای بانوی فعال بحرینی

حکم غیابی زندان برای بانوی فعال بحرینی
سه شنبه 13 بهمن 1394 - 17:24

دادگاه استیناف بحرین در جلسه امروز خود صدور حکم غیابی بازداشت به مدت 9 ماه برای زینب الخواجه فعال مشهور حقوق بشری این کشور را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه این حکم را به اتهام ورود به منطقه ممنوعه در بازار منطقه "جو" و توهین به پلیس برای الخواجه صادر کرد.

دومین دادگاه بزرگ جنایی استیناف در سوم دسامبر 2015 و پس از خودداری الخواجه از حضور در جلسات دادگاه، حق فرجام خواهی وی را لغو کرد.

این دادگاه او را به اتهام توهین به یک کارمند دولت و از بین بردن اموال منقول، به یک سال و چهار ماه زندان محکوم کرده بود.

شایان ذکر است امتناع زینب الخواجه از حضور در جلسات دادگاه با هدف اعتراض به شرایط ناعادلانه دادگاه و تحریم آن صورت گرفته است.

وی قوه قضائیه بحرین را فاقد عدالت و ابزاری در اختیار مقام های بحرینی معرفی کرده و می گوید تا زمانی که خواستار احقاق حقوق خود هستم، زندان  خانه دوم من محسوب می شود.

زینب الخواجه فعال دمکراسی خواه بحرینی که دختر 'عبدالهادی الخواجه' فعال برجسته و خواهر "مریم الخواجه" نایب رییس مرکز حقوق بشر بحرین است، در تاریخ اول دسامبر (10 آذرماه 1393) در دادگاهی غیابی به اتهام حمله به دو پلیس زن به حبس محکوم شده بود.

وی همچنین پیشتر به اتهام پاره کردن عکس "حمد بن عیسی آل خلیفه" شاه بحرین به سه سال حبس و پرداخت سه هزار دینار بحرین (7960 دلار آمریکا) محکوم شده بود.

عبدالهادی الخواجه پدر وی که از رهبران مخالفان بود، در پی برپایی تظاهرات مردمی سال 2011 علیه حکومت آل خلیفه در بحرین ، زندانی و به حبس ابد محکوم شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها