گسترش حمله به تروریستها پس ازانفجارهای زینبیه+فیلم

سه شنبه 13 بهمن 1394 - 18:25

ریف دمشق(العالم) ـ ارتش سوریه پس از انفجارهای اخیر تروریستی در زینبیه که به شهادت شماری از شهروندان بی گناه سوری منجر شد، یورش به گروه های مسلح و تروریستی را افزایش داده و موفقیت های چشمگیری پس از این حملات به دست آورده اند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از دمشق، ارتش سوریه و هم پیمانانش در حومه دمشق، پس از درگیری با عناصر مسلح که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریستها از جمله برخی سرکردگان آنها منجر شد، پیشروی جدیدی در محور "فصول الاربعه" در شهر داریا به ثبت رساندند.

ارتش سوریه و هم پیمانانش دو روستای جبین و دویر الزیتون و تپه های این منطقه را در حومه شمالی حلب پس از درگیری های شدید با گروه تروریستی جبهه النصره آزاد کردند و در حومه دمشق نیز بعد از درگیری با تروریستها و کشته و زخمی کردن شماری از آنها توانستند پیشروی جدیدی در محور فصلهای چهارگانه در شهر داریا به ثبت برسانند.

ارتش سوریه، بویژه پس از حملات انتحاری و تروریستی اخیر در زینبیه از سوی عناصر داعش، با افزایش عملیات میدانی در چندین منطقه در حومه دمشق به حملات راهبرد نظامی خود ادامه داد؛ توپخانه ارتش مواضع تروریستها در محور تپه کردی در شرق دوما و کشتزارهای اطراف آن تا منطقه النشابیه نزدیک به مرج السلطان (کشتزارهای السلطان) را هدف قرار داد که به انهدام خمپاره اندازها و کشته و مجروح شدن شماری از تروریستها منجر شد.

یاد آور می شود که سه انفجار تروریستی روز یکشنبه، 11 بهمن ماه 1394، در زینبیه سوریه به شهادت 50 نفر و مجروح شدن 110 نفر منجر شد. انفجارهای انتحاری که گروه تروریستی داعش مسوولیت آن را بر عهده برگفت.

یعرب خیربک نویسنده و روزنامه نگار سوری در گفتگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، ارتش سوریه با پشتیبانی آتش توپخانه و جنگنده ها و نیز پیشروی و کنترل چندین منطقه راهبردی و تحکیم استقرار خود در مواضع تپه فرزات و النشابیه و دیگر مناطق پس از آزادسازی مرج السلطان، توانست زمام امور را د راین منطقه به دست بگیرد.

در غوطه غربی نیز ارتش سوریه مقرهای عناصر مسلح در شهر داریا را هدف قرار داد و پس از درگیری های شدید با عناصر مسلح پیشروی جدیدی در محور "فصول الاربعه" به ثبت رساند؛ این درگیریها به کشته شدن شماری از تروریستها از جمله برخی سرکردگان آنها منجر شد؛ همچنین توپخانه سوریه مواضع دیگری در کشتزارهای خان الشیخ در حومه غربی دمشق را هدف قرار داد.

جرج جبور کارشناس راهبردی سوری به خبرنگار العالم گفت: این پیشروی ادامه یافت و شدت گرفت و به هدف خود مبنی بر نشان دادن قدرت و توان ارتش سوریه در تمام خاک کشور جامه عمل پوشاند و آنچه که به تازگی در داریا روی داد در همین راستا صورت گرفت.

در جوبر نزدیک دمشق نیز درگیریها میان ارتش سوریه و عناصر مسلح در چندین محور شدت گرفت، و پس از اقدام تروریستها در تلاش برای نفوذ به منطقه ای نزدیک محل استقرار نیروهای ارتش، توپخانه ارتش مواضع عناصر مسلح در شرق جامع طیبه را بمباران کرد.

مازن سلمو خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد: به رغم انفجارهایی که دهها قربانی در میان غیرنظامیان بر جای گذاشت؛ ارتش سوریه همچنان به عملیات نظامی خود در تمام محورها ادامه داد تا واقعیتهای جدیدی را بر گروه های مسلح و بر روند حوادث در مناطق مختلف از جمله غوطه دمشق تحمیل کند و با دور کردن خطر عناصر مسلح، کمربند امنیتی اطراف دمشق را تحکیم بخشد.

پربیننده ترین خبرها