ورود اولین محموله کمک‌ها به معضمیه دمشق

ورود اولین محموله کمک‌ها به معضمیه دمشق
چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 22:42

کاروان کمک‌های ارسالی برای مردم منطقه تحت محاصره معضمیه الشام واقع در حومه دمشق وارد این منطقه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پاول کشیشک سخنگوی سازمان بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد 12 کامیون حامل کمک های ارسالی برای مردم تحت محاصره معضمیه الشام وارد این منطقه شد.
کشیشک افزود: دو اتوبوس حامل دوا و کمک های پزشکی وارد منطقه معضمیه الشام شده اند و کمک های غذایی در حال توزیع میان مردم منطقه است. همچنین کمک های مذکور شامل 12 کامیون از کمک های سازمان بین المللی صلیب سرخ و 10 کامیون کمک هلاک احمر سوریه شامل کمک های غذایی و دو کامیون حامل دارو و تجهیزات پزشکی برای مردم معضمیه الشام ارسال شده است.
به گفته این مقام صلیب سرخ افزود این سازمان در ماه آوریل و نوامبر کمک های پزشکی به این شهر تحت محاصره ارسال نموده است.
کشیک همچنین بر ضرورت رساندن کمک ها به صورت دوره ای به مناطق تحت محاصره تأکید و تصریح کرد: ارسال کمک ها به طور پراکنده، کارگشا نخواهد بود.
دفتر هماهنگی کمک های انسانی وابسته به سازمان ملل در ابتدای ماه جاری میلادی از مرگ هشت نفر از جمله چند کودک طی ماه ژانویه گذشته در معضمیه شام به علت کمبود خدمات پزشکی خبر داده بود.
سازمان ملل اعلام کرده بود قیمت مواد غذایی و سایر کالاها در ماههای اخیر افزایش یافته است. این در حالی است که شهر مذکور از ماه نوامبر 2012 تاکنون از قطعی جریان برق رنج می برد. کمبود مواد سوختی در این شهر باعث شده است تا مردم از سوزاندن پلاستیک برای گرم نگه داشتن منازلشان استفاده کنند که این امر باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه بهداشتی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها