واکنش مسکو به بهانه های هیئت ریاض در ژنو

واکنش مسکو به بهانه های هیئت ریاض در ژنو
پنج‌شنبه 15 بهمن 1394 - 10:41

معاون وزارت امور خارجه روسیه بهانه های هیئت ریاض را پذیرفتنی ندانست و بر لزوم ازسرگیری مذاکرات صلح سوریه در ژنو بدون هیچ شرطی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "گنادی گاتیلوف" اعلام کرد: ائتلاف مخالفان سوری که در ریاض تشکیل شده بود ، برای به شکست کشاندن مذاکرات ژنو تلاش می کند و بهانه هایی که برای توجیه دیدگاه های این ائتلاف نیز مطرح می شود، پذیرفتنی نیست .
گاتیلوف روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری تاس روسیه گفت: مجبور شدن استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه برای متوقف کردن مذاکرات به علت مشکل آفرینی هیئت ریاض تأسف آور است .
گاتیلوف خاطرنشان کرد: تلاش هیئت ریاض برای به شکست کشاندن مذاکرات ژنو به بهانه تداوم عملیات نظامی روسیه در سوریه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست زیرا روسیه با تروریسم در سوریه می جنگد.
گاتیلوف افزود : بهانه دوم هیئت ریاض برای توجیه عدم مشارکت خود در مذاکرات و به شکست کشاندن این مذاکرات نگران جلوه دادن خود درباره اوضاع سوریه است در حالی که این بهانه نیز کاملاً بیهوده و بیجا است .
این دیپلمات روس اعلام کرد : قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل هیچ ارتباطی بین حل مشکلات مردم سوریه و برگزاری مذاکرات قائل نشده است .
گاتیلوف تأکید کرد: مسکو دیدگاه های هیئت ریاض را تلاشی برای به بن بست رساندن مذاکرات ژنو می داند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها