ارتش سوریه؛ فراتر از نبل و الزهراء

ارتش سوریه؛ فراتر از نبل و الزهراء
پنج‌شنبه 15 بهمن 1394 - 23:21

ارتش سوریه، پس از آزاد سازی روستاهای نبل و الزهراء، پیش‌روی به سمت روستاهای اطراف را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از دمشق، ارتش سوریه و همپیمانان آن پس از قطع راه ارتباطی میان دو روستای مایر و کفین در حومه شمالی حلب، مقر تروریست ها در دو روستای رتیان و بیانون را هم هرف حملات توپخانه ای خود قرار دادند. در این حملات بیش از 30 تروریست کشته شدند و حالتی از رعب و وحشت در میان سایر تروریست ها ایجاد شده است.

در حومه درعا در جنوب سوریه نیز ارتش به سمت روستای عتمان و مناطقِ اطراف آن در حومۀ شمالی درعا پیشروی کرد و کنترل روستاهای منشرة الخطیب، تل الدش، و المناشر را در جادۀ داعل - عتمان به دست گرفت.
آزادسازی این مناطق، پس از درگیری شدید با گروه های مسلح تروریست صورت گرفت که طی آن، شماری از آنان از جمله تعدادی از سرکرده های میدانی این گروه ها کشته شدند.
در این درگیری ها، دو سکوی موشکی گروه های تروریست که برای شلیک موشک های تاو استفاده می شد، در عتمان و الیادوده منهدم شدند.

از سوی دیگر، جنگنده های سوریه، طی 24 ساعت گذشته، چندین بار به مخفی گاه ها و اماکن تجمع عناصرِ گروه تروریستی جیش الفتح که مورد حمایت ترکیه و عربستان است، حمله کردند.
یک منبع آگاه نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" خبر داد که جنگنده های نیروی هوایی سوریه، مخفی گاه ها و اماکن تجمع عناصر جبهه النصره و عناصر موسوم به "فرسان الحق" و "جند الاقصی" و "اجناد الشام" و جنبش "احرار الشام" را در روستاها و مناطق کفرنبوده، مورک، معرکبه، لحایا، اللطامنه، عطشان و کفرزیتا هدف قرار دادند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که در این حملات، انبار مهماتی هدف قرار گرفت که حاوی موشک های تاو و گراد بود. در این حمله همچنین خودروهای مجهز به تیربار نیز منهدم شدند و دستکم 40 تروریست کشته شدند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها