کشته شدن 8 افسر متجاوز سعودی در یمن

جمعه 16 بهمن 1394 - 14:53

خبرنگار العالم در یمن گفت، حدود 50 تن از نیروهای متجاوز سعودی و اماراتی از جمله 8 افسر سعودی در استان مأرب کشته شدند.

خبرنگار شبکه العالم از یمن گزارش داد، آمار اولیه از کشته شدن 8 افسر سعودی و اماراتی و تعداد زیادی سرباز در پادگان "الماس" در مأرب در مرکز یمن حکایت دارد.
ارتش یمن و کمیته های مردمی پس از دریافت اخباری دال بر رسیدن تجهیزات نظامی به پادگان الماس، این پادگان را با موشکهای بالستیکی از نوع توچکا هدف قرار دادند.
منابع یمنی تأکید کردند که با این حمله، صفوف دشمن به ریخت. منابع مطلع گفتند که هدف از ارسال تجهیزات یاد شده، پشتیبانی از حمله دشمن به فرضه نهم آنهم پس از شکستهای متوالی آن در این جبهه بوده است. این منابع افزودند علاوه بر آتش سوزی، صدای انفجارهای مهیبی از این پادگان به گوش می رسید.
نیروهای مشترک یمنی در ادامه حملات به مزدوران و نیروهای متجاوز در مأرب، پادگان المنطقه الثالثه و پادگان صحن الجن را با موشکهای کاتیوشا هدف قرار دادند. در این حمله تعدادی از عناصر مزدور و متجاوزان کشته شدند.
اما در تعز در جنوب غربی یمن نیروهای این کشور محل تجمع مزدوران متجاوز را در منطقه الاحیوق در شهر الوازعیه با شلیک موشک کاتیوشا هدف قرار دادند. در این حملات تعدادی از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.
در داخل خاک عربستان هم حمله توپخانه ای نیروهای یمنی به جیزان باعث بروز آتش سوزی گسترده ای در پایگاه العش شد. و در نجران پایگاههای الضبعه و غرب الشرفه هدف حملات توپخانه ای ارتش یمن قرار گرفتند.
اما در طرف مقابل، حملات عربستان به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد. به گفته منابع یمنی پنج نفر در حمله سعودیها به یک خانه در استان حجه به شهادت رسیدند.
شبه نظامیان تحت امر متجاوزان نیز محله های مسکونی در منطقه را هدف قرار دادند در این حملات، یک زن به شدت مجروح شد.
جنگنده های عربستان به مناطق مران و شهر الظاهر و شهر مرزی رازح در صعده نیز حمله کردند، و مناطق السواد و العروش در استان صنعا و تبه السلال در منطقه صاله در تعز را هدف قرار دادند. 

پربیننده ترین خبرها