هزاران نیروی عراقی آمادۀ آغاز عملیات موصل

هزاران نیروی عراقی آمادۀ آغاز عملیات موصل
دوشنبه 19 بهمن 1394 - 23:18

العالم - استقرار هزاران نیروی عراقی در پایگاه نظامی شمال عراق حاکی از آمادگی برای آغاز عملیات پاکسازی موصل دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی داعش ژوئن 2014 شهر موصل را که دومین شهر بزرگ عراق است اشغال کرد و از آن زمان به دلیل درگیری نیروهای عراقی در سایر جبهه ها هیچ حمله ای برای بازپس گیری این شهر انجام نشده است.
یک سرتیپ ارتش عراقی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه در خصوص عملیات آزادسازی موصل گفت: واحدهای ارتش عراق برای انجام عملیات نظامی در موصل به سوی یک پایگاه نظامی در نزدیکی شهر مخمور روانه شده اند.
هدف اولیه عملیات آزاد سازی موصل قطع راه امدادی داعش بین موصل و مناطق کرکوک و الحویجه از یک سو و موصل و بیجی در صلاح الدین از سوی دیگر است.
این نظامی ارشد عراقی افزود: در حال حاضر سه لشکر در پایگاه مذکور مستقر هستند و قرار است 4 هزار و 500 سرباز دیگر از تیپ 15 به آنها ملحق شوند.
سرتیپ یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: ارتش عراق از نظر نیرو، تجهیزات و اسلحه آمادگی لازم را دارد اما زمان دقیق عملیات به دلایل امنیتی اعلام نشده است.
طبق گفته یک مسؤول نظامی کُرد، بیشتر نیروهای حاضر در منطقه که تحت سیطره منطقه کردستان است کردهایی هستند که در ارتش فدرال عراق خدمت می کنند.
"هلکورد حکمت" یکی از سخنگویان نیروهای پیشمرگه کرد عراقی گفت: این نیروها با موافقت رئیس و حکومت منطقه کردستان عراق در منطقه حضور یافته اند.

 201-202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها