عربستان:اعزام نیرو به سوریه، قطعی است

عربستان:اعزام نیرو به سوریه، قطعی است
پنج‌شنبه 22 بهمن 1394 - 20:34

العالم - سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان، روز پنجشنبه اعلام کرد که تصمیم ریاض برای اعزام نیروی زمینی به سوریه، تصمیمی نهایی و بی بازگشت است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد العسیری" در گفت وگو با خبرنگاران در شهر بروکسل گفت: اعزام نیروی زمینی به سوریه، مانند هرعملیات نظامی دیگر، اقدامی پرخطر است، اما به محض آن که ائتلاف، در خصوص اعزام نیرو به سوریه تصمیم بگیرد، عربستان برای اعزام نیرو آمادگی دارد.

این مسئول نظامی سعودی سپس از پایان یافتن رایزنی های دیپلماتیک برای تشکیل ائتلافی جدید تحت عنوان "ائتلاف اسلامی ضد تروریسم" خبر داد و پیش بینی کرد که این ائتلاف، از دو ماه دیگر وارد مرحلۀ اجرایی خواهد شد.

عربستان، پیش از این اعلام کرده بود که به منظور مبارزه با داعش و تقویتِ مخالفان سوریه که آن ها را میانه رو خواند، تصمیم دارد به سوریه نیروی زمینی بفرستد.

در نشست پیمان ناتو که در بروکسل برگزار می شود، محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان، ریاست هیأت اعزامی این کشور را به عهده خواهد داشت.

وبگاه شبکه "روسیا الیوم" تاکید کرد که با توجه به اطلاعات موجود، عربستان، نخواهد توانست به صورت خودسرانه به سوریه نیرو اعزام کند و این کار را با مشارکت آمریکا صورت خواهد داد، به این شرط که مبارزه با داعش، فقط به سوریه محدود شود و به عراق تسری نیابد.

دمشق، قاطعانه به پیشنهاد عربستان برای اعزام نیرو به سوریه واکنش نشان داد و ولید المعلم وزیرخارجه این کشور گفت: هر نیروی زمینی که بدون موافقت دولت سوریه وارد خاک کشورمان شود، دشمن تلقی خواهد شد و با تابوت های چوبی به کشورش برگردانده خواهد شد.

205-9

 

پربیننده ترین خبرها