سفر رئیس پارلمان عراق به آمریکا جنجال آفرید

سفر رئیس پارلمان عراق به آمریکا جنجال آفرید
شنبه 24 بهمن 1394 - 11:26

العالم - وزارت امور خارجه عراق از رئیس مجلس نمایندگان این کشور به علت سفر غیرقانونی به آمریکا به شدت انتقاد کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد جمال سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت: سفر سلیم الجبوری رئیس مجلس نمایندگان عراق به آمریکا سؤالات زیادی را در اذهان مردم و مسئولان ایجاد کرده است.

این سخنگو سفر الجبوری به آمریکا را غیرقانونی خواند و افزود: الجبوری پیش از سفر به آمریکا با وزارت امور خارجه عراق هماهنگی نکرده بود و تاکنون نیز جزئیات این سفر را به وزارت خارجه اطلاع نداده است.

به نوشته سایت السومریه نیوز، احمد جمال خاطرنشان کرد: سفر الجبوری به آمریکا مغایر با اصول و قوانین تشریفات و دیپلماسی بود زیرا سفارت و هیأت های دیپلماتیک عراق در واشنگتن مسئول هماهنگ کردن سفر هیأت های رسمی عراق خصوصاً رؤسای جمهوری و مجلس و نخست وزیر هستند.

احمد جمال از بی اطلاعی وزارت خارجه عراق از موضوعات مورد بحث در دیدارهای الجبوری با مقام های آمریکایی خبر داد و گفت: وزارت امور خارجه عراق اطلاعی از موضوعاتی که در دیدارهای الجبوری مطرح شد، در دست ندارد و سفارت عراق در واشنگتن نیز از برنامه سفر وی بی اطلاع بود.

سلیم الجبوری رئیس مجلس نمایندگان عراق روز 27 ژانویه 2016 به آمریکا سفر کرد و دفتر اطلاع رسانی رئیس مجلس اعلام کرد که الجبوری با چند مسئول آمریکایی درباره مساله مبارزه با افراط گری و تروریسم مذاکره کرده است.

الجبوری روز ششم فوریه اعلام کرد که وی در دیدارش با مقام های آمریکایی گفته است عراق باید نقش اساسی در حل مشکلات منطقه خاورمیانه ایفا کند و بدون ایجاد اصلاحات سیاسی نمی توان به حل مشکل ناآرامی و ناامنی پرداخت.

214-6-9

پربیننده ترین خبرها