ترکیه مواضع کردها را در خاک سوریه هدف قرار داد

ترکیه مواضع کردها را در خاک سوریه هدف قرار داد
يکشنبه 25 بهمن 1394 - 08:52

گزارش‌های رسیده از تجاوز نظامی و حملات توپخانه ای روز شنبه نیروهای ترکیه به مواضع نیروهای کرد سوریه و زیر آتش گرفتن آنها حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان ده یدبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالف سوری، خاطرنشان کرد که ارتش ترکیه یک پایگاه هوایی ارتش سوریه و یک روستا را که به تازگی به تصرف نیروهای کرد سوریه در آمدند، نیز هدف قرار داده است.

به گزارش رویترز یکی از سخنگویان یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه (ی‌پ‌گ) تایید کرده است که پایگاه هوایی منغ در شمال حلب هدف قرار گرفته است. به گفته او جیش الثوار این پایگاه را تصرف کرده بود.

جیش الثوار و یگان‌های مدافع خلق هر دو عضو ائتلاف نیروهای دموکراتیک کرد سوریه هستند و مناطقی در شمال حلب را از گروه های تندرو و مسلح افراطی پس گرفته‌اند.

ترکیه نگران قدرت‌گیری کردها در شمال سوریه است. رابطه نزدیک ی‌پ‌گ با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) دلیل این نگرانی است.

کردهای سوریه در صورتی که بتوانند مناطق شمال حلب را در اختیار بگیرند می‌توانند بین دو منطقه کوبانی و عفرین ارتباط ایجاد کرده و همچنین مناطق مرز سوریه و ترکیه را به کنترل خود در آورند و راه‌های تدارکاتی گروه‌های مسلح افراطی از سوی مرز ترکیه بسته خواهد شد.

ارتش سوریه به همراهی همپیمانان خود در هفته‌های اخیر حملات شدیدی را در اطراف شهر حلب بزرگ ترین شهر سویه، علیه گروه های مسلح آغاز کردند که به پیروزی های بزرگی نیز دست یافتند به طوری که گروه های مسلح مجبور به فرار به سوی مرزهای ترکیه شدند.

211 - 7

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها