اردوغان: در پی استحکام روابط با اسرائیل هستیم

اردوغان: در پی استحکام روابط با اسرائیل هستیم
دوشنبه 26 بهمن 1394 - 13:11

العالم - رئیس جمهوری ترکیه به یهودیان آمریکای مژده داد که عزم خود را برای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی، جزم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " رجب طیب اردوغان" ، در دیدار با نمایندگان گروه "کنفرانس رؤسای سازمان های یهودی آمریکا" در آنکارا تاکید کرد که به منظور بهبود روابط با رژیم صهیونیستی، گفت وگوهایی در ژنو در جریان است.

"استیون گرینبرگ" رئیس گروهِ روزنامه نگارانِ یهودی، پیش از برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در قدس، در این خصوص تصریح کرد: اردوغان از بهبود روابط میان ترکیه و"اسرائیل" سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه یابد و روابط دوجانبه استحکام بیشتری یابد.

مسئولان صهیونیست هیچ واکنشی به انتشار این خبر نشان ندادند و وزارت خارجۀ ترکیه نیز این خبر را تایید یا تکذیب نکرد.

"مالکوم هانلن" معاونِ رئیس اجرایی گروه های یهودی که در دیدار با اردوغان حضور داشت، تاکید کرد که رئیس جمهوری ترکیه در خصوص گفت وگوهای ژنو با آن ها صحبت کرد.

وی خاطر نشان کرد: اردوغان در صحبت هایش درباره مذاکرات، لحنی مثبت داشت و گفت که تصمیم گیری درباره برخی از مسائل، به مذاکره کنندگان در ژنو واگذار شده است.

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی، از سال 2010 تیره شد. علت تیرگی روابط آنکارا و تل آویو، قتل 10 تن از سرنشینان کشتیِ مرمره بود که برای رساندن کمک های انسان دوستانه، عازم غزه بود.

در تمام این مدت، هرچند ترکیه و رژیم صهیونیستی، در قبال یکدیگر، موضعی متخاصم اتخاذ کرده بودند، اما محرمانه، دیدارهایی دوستانه برقرار کرده و در جهت عادی سازی روابط برآمده اند.

205-9

پربیننده ترین خبرها