اوغلو: اجازه نمی‌دهیم "اعزاز" به دست کردها بیافتد

اوغلو: اجازه نمی‌دهیم
دوشنبه 26 بهمن 1394 - 17:32

پیشروی نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانانش و نیروهای مردمی کرد در حومه شمالی حلب، به ویژه نزدیک شدن کردها به مرزهای ترکیه، موجب نگرانی سران آنکارا شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مشترک مطبوعاتی با انگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که ترکیه هرگز اجازه نخواهد داد که شهر سوری "اعزاز" به دست نیروهای مردمی کرد - که از سه روز پیش درمعرض حملات توپخانه ای ارتش ترکیه قرار گرفته اند- بیفتد.

اوغلو افزود که کشورش به حملات به مواضع حزب اتحادیه دموکرات کردستان و یگان های نیروهای مردمی کرد در سوریه ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: هرگز به نیروهای اتحادیه دموکرات کرد اجازه اقدامات خصمانه را نخواهیم داد و نیروهای امنیتی ما به شکل مناسب مانند گذشته به آن ها پاسخ می دهد و این رویه را ادامه خواهند داد.

این درحالیست که اظهارات رجب طيب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره دخالت زمینی در سوریه با واکنش های مردمی و سیاسی گسترده روبرو شده است؛ به گونه ای که مخالفان ترک اعلام کرده اند که ورود ترکیه به اراضی سوریه، جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد.

منابع نظامی ترکیه هم مخالفت خود را با هر اقدامی در سوریه بدون قطعنامه شورای امنیت اعلام کرده اند.

اما درخصوص تحولات میدانی در سوریه، خبرنگار شبکه العالم در این کشور گزارش داد ارتش سوریه و هم پیمانانش، پس از آزادسازی روستا و تپه ابوضنه، روستای الطیبه و مزارع آن در حومه شرقی حلب را آزاد کرده اند، این درحالیست که نیروهای کرد وارد منطقه کفرنایا در حومه شمالی حلب شده اند.

نیروهای مردمی کرد نیز روستای عین دقنه واقع در اطراف شهر تل رفعت در حومه شمالی حلب را از اشغال گروه های مسلح آزاد کرده اند.

دراین حال، نیروهای کرد همچنین به سمت منطقه "کلجبرین" پیشروی کرده و شماری از عناصر مسلح از جمله یکی از سرکردگان گروه لواء الفتح به نام اسماعیل النداف را اسیر کرده و نیز راه منطقه كلجبرين- تل رفعت را بسته اند.

نیروهای کرد با تحت کنترل درآوردن منطقه کلجبرین، عناصر مسلح در شهرهای تل رفعت و مارع در حومه شمالی حلب را محاصره کرده اند.

215- 7

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها