واکنش فعالان رسانه‌ای به مصافحۀ عربستان و اسرائیل

واکنش فعالان رسانه‌ای به مصافحۀ عربستان و اسرائیل
دوشنبه 26 بهمن 1394 - 18:50

انتشار تصویر دست دادن رئیس پیشین دستگاه جاسوسی عربستان با وزیر جنگ رژیم اشغالگر در مونیخ، واکنش های گسترده ای را در میان فعالان رسانه ای و سیاسی عرب برانگیخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بسیاری از کاربران و مخاطبان سایت های خبری جهان عرب، در اعتراض به دست دادن "ذلیلانه" ترکی فیصل با یعلون، جملاتی خشم آلود نوشتند.
فعالان رسانه ای و مشاهیر عرب هم در این باره اظهار نظر کردند، از جمله "عبدالباری عطوان" تحلیلگر سیاسی مشهور جهان عرب و سردبیر روزنامه رأی الیوم، با اقتباس از آیه مشهور قرآن کریم، در "توییتر" نوشت: رحماء علی الصهاینه و اشداء مع العرب والمسلمین.. (مهربان با صهیونیست ها، سختگیر با عرب ها و مسلمانان)؛ این است معنای دست دادن ترکی فیصل با یعلون..
"مجتهد"، فعال مشهور عربستانی هم با درج تصویر این "مصافحه" در توییتر نوشت: "دست دادن ترکی فیصل رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان با موشه یعلون وزیر جنگ رژیم اشغالگر در نشست امنیتی مونیخ"؛ و کاربران نظرات متعددی در اعتراض به این تصویر و نوشتۀ مجتهد درج کردند. یکی از آنها نوشت: چرا تعجب کرده ای؟ یک نفر دارد با برادر "رضاعی" خود دست می دهد! چه اشکالی دارد؟
حمزه حسن، فعال سیاسی عربستانی هم نوشت: یعلون وزیر جنگ اسرائیل قبلا گفته بود که "سران عرب در ملأ عام به ما دست نمی دهند و فقط در پشت درهای بسته با ما دیدار می کنند"؛ اما این دست دادن علنی و سخن گفتن با یعلون، مرحله جدیدی است.
عبدالله الشمری پژوهشگر و تاریخدان عربستانی هم در توییتر نوشت: ترکی فیصل در کمال خوشحالی با یعلون وزیر دفاع اسرائیل دست می دهد... بریده باد این دست‌های ناپاک و نفرین بر این چهره های ناخجسته!
علی مراد روزنامه‌نگار لبنانی هم نوشت: حالا مشخص شد چرا فیصل اصرار داشت در نشست مونیخ شرکت کند! در سال 2010 با ایالون (سفیر پیشین رژیم اشغالگر در آمریکا) دست داد و حالا هم با یعلون!
یک روزنامه نگار لبنانی هم در صفحه خود در توییتر نوشت: بگو با کی دست می دهی تا بگویم کی هستی!
اما نکته جالب، نوشته هایی بود که پس از دست دادن ترکی فیصل با یعلون، در تلاش برای پاک کردن این لکه ننگ از پیشانی فیصل، مدعی شدند که فیصل در واکنش به دست دادن یعلون با نماینده فسطین، به یعلون گفته است: "صمیمت ظاهری شما و این دست دادن ها در مجامع عمومی کمکی به ملت فلسطین نمی کند"!
به نظر می رسد که فیصل که خودش با لبخند به وزیر صهیونیست دست داد، با گفتن این جمله، تلویحا تاکید کرده که دست دادن یعلون با نماینده فلسطین برای ملت فلسطین فایده ای ندارد، اما دست دادنش با نماینده عربستان – که خود اوست- برای سران تروریست‌پرور رژیم آل سعود، "فایده"های فراوان دارد.

7

پربیننده ترین خبرها