پیروزی بزرگ ارتش لیبی در بنغازی

پیروزی بزرگ ارتش لیبی در بنغازی
دوشنبه 3 اسفند 1394 - 10:24

ارتش لیبی کنترل شهر اجدابیا و بندر راهبردی المریسه را در بنغازی در اختیار گرفت و به پیروزی بزرگی در نبرد با افراد مسلح دست یافت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای مسلح طرفدار دولت لیبی که جامعه بین المللی آن را به رسمیت می شناسد، اعلام کردند که کنترل کامل شهر اجدابیا و بندر المریسه و دیگر مناطق شهر بنغازی را در اختیار گرفته اند.

اکرم بوحلیقه سخنگوی ارتش درباره اجدابیا گفت: نیروهای مسلح، افراد مسلح را از منطقه اطراف خیابان القلوز و منطقه صنعتی که آخرین پایگاههای تحت کنترل آن ها در این شهر بود، بیرون راندند.  

بوحلیقه افزود: 3 نظامی در درگیری های روز یکشنبه کشته شدند. در این حال منبعی در بیمارستان اجدابیا تاکید کرد در درگیری های دو ماه گذشته در این شهر 65 نفر کشته و 140 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر منذر الخرطوش، سخنگوی گردان 309 ، اعلام کرد: ارتش لیبی بر بندر راهبردی المریسه و محله الحلیس در بنغازی تسلط یافته است.

وی به پیشروی در محله بوعطنی اشاره کرد و افزود: ارتش توانست بعد از تسلط بر بندر المریسه، مسیر تدارکاتی و پشتیبانی گروههای مسلح را در غرب بنغازی به طور کامل مسدود کند.

الخرطوش خاطرنشان کرد: در درگیری های روز یکشنبه 3 نظامی و 15 فرد مسلح کشته شدند.

ناظران معتقدند تسلط بر بندر المریسه پیروزی بزرگی برای ارتش به شمار می رود چرا که کمک های تسلیحاتی از طریق این بندر به دست گروههای مسلح می رسید.  

204 ـ 211 ـ 8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها