چرا وزیر دادگستری لبنان استعفا کرد؟

چرا وزیر دادگستری لبنان استعفا کرد؟
سه شنبه 4 اسفند 1394 - 17:10

"مجتهد" وبلاگ نویس مشهور سعودی علت واقعی استعفای "اشرف ریفی" وزیر دادگستری لبنان وابسته به جریان "المستقبل" به ریاست "سعد الحریری" را فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی "النشره" گزارش کرد که مجتهد در صفحه خود در "توییتر" نوشت: ریفی خواستار آزادی شاهزاده قاچاقچی سعودی بود که متهم به قاچاق مواد مخدر است، و پس از شکست و ناکامی دراین زمینه استعفا کرد.
مجتهد افزود، پس از شکست مذاکرات با عربستان وی کناره گیری کرد چرا که خواستار عذرخواهی لبنان از عربستان نه فقط به شکل لفظی بلکه آزادی شاهزاده بنا به خواست عربستان بود، تا به اصطلاح کمک های وعده داده شده از سوی آل سعود به لبنان دوباره ازسرگرفته شود.
وی چند روز قبل درباره توقف کمک 3 میلیارد دلاری عربستان به ارتش لبنان گفته بود، تصمیم عربستان به توقف ارسال این کمک مرتبط با شکست مذاکرات آزادی "عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز" شاهزاده عربستانی است که به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده است. 
مجتهد گفت: اگر شاهزاده سعودی آزاد شود فوری کمک ها ارسال خواهد شد؛ اما این خبر اعلام نمی شود تا رابطه مزبور آشکار نشود و چه بسا اعلام آن چند هفته یا چند ماه به طول خواهد انجامید.
در آبان ماه 1394، از عبد المحسن شاهزاده سعودی 24 جعبه و 8 چمدان پر از مواد مخدر در فرودگاه بیروت کشف شد.
این شاهزاده به همراه 4 فرد عربستانی دیگر در فرودگاه بازداشت شد.
مواد مخدر همراه این شاهزادۀ از نوع قرص‌های روان‌گردان کپتاگون بوده است.
‌‎ریفی، وزیر دادگستری لبنان، با انتشار بیانیه ای علت استعفایش را به اصطلاح دخالت حزب الله در امور حکومتی دانسته است.

206-211-9

پربیننده ترین خبرها