مأموریت نیروی هوایی روسیه هنگام آتش بس

مأموریت نیروی هوایی روسیه هنگام آتش بس
جمعه 7 اسفند 1394 - 16:20

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که نیروی هوایی این کشور در جریان آتش بس و پس از آن به عملیات ضد داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولادیمیر پوتین" روز جمعه در نشست فرماندهان هیئت امنیت فدرال روسیه گفت: عملیات ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه و ائتلاف به فرماندهی آمریکا علیه گروه‌هایی که برای آتش بس اعلام آمادگی کرده‌اند، نخواهد بود.
روسیا الیوم به نقل از پوتین افزود: داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی که شورای امنیت آنها را در فهرست خود قرار داده است، شامل آتش بس نمی‌شوند و بدون شک جنگ علیه آنان با قاطعیت ادامه خواهد داشت.
پوتین با اشاره به اعلام آمادگی برخی گروه‌های مسلح برای آتش بس، تأکید کرد: همه طرفهای درگیر تا ساعت 12 امروز به وقت دمشق باید به ما یا شرکای آمریکایی ما اعلام کنند که به آتش بس پایبند هستند، و ما در حال دریافت این اطلاعات هستیم.
پوتین خاطرنشان کرد که آمریکا و روسیه دوشنبه گذشته (22 فوریه) از آتش بس در سوریه خبر دادند، و هدف از این کار حمایت از راهکار سیاسی برای بحران سوریه است.
وی افزود: این موضوعی پیچیده است، ولی راه دیگری جز راهکار سیاسی نیست، باید شرایط برای توقف هرچه زودتر خون ریزی‌ها فراهم شود، تا پس از آن گفتگوی سوری - سوری با مشارکت همه گروه‌های سیاسی فعال آغاز شود.

8

پربیننده ترین خبرها