درگیری عناصر هادی در عدن+ فیلم

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 10:14

منابع خبری از درگیری شدید نیروهای حامی عبد ربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی و فراری یمن، در اطراف کاخ المعاشیق در عدن واقع در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، درگیری های شدیدی در اطراف کاخ المعاشیق در استان عدن واقع در جنوب یمن بین افراد مسلح مزدور و نیروهای محافظ کاخ رخ داد.

منابع رسانه ای گفتند علت درگیری ها، اعتراضات مزدوران مجروح به نیروهای محافظ کاخ المعاشیق بود، به طوری که مجروحان خواستار مداوای خود بودند.

از سوی دیگر افراد مسلح ناشناس یک مبلغ سلفی به نام عبدالرحمن العدنی را در محله الفیوش در شمال این شهر ترور کردند.

بنا بر این گزارش، نیروهای نظامی (مزدوران) اماراتی از 22 آبان ماه 1394 به طور رسمی مسولیت تامین امنیت کاخ ریاست جمهوری المعاشیق را در شهر عدن برعهده گرفتند. نیروهای اماراتی به این دلیل حضور خود را با تجهیزات کامل نظامی در اطراف و داخل کاخ المعاشیق شدت بخشیدند تا زمینه حضور منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن را همراه با هیات دولتش از ریاض به این کاخ فراهم نمایند اما به دنبال حملات متعدد ارتش و نیروهای مردمی یمن به این کاخ، ائتلاف سعودی در رسیدن به هدف خود شکست خورد. به همین منظور دو گروه نظامی اماراتی که گفته می شد حدود 100 نفر بودند، در آبان ماه وارد شهر عدن شدند تا از این کاخ که اکنون محل اقامت ناصر فرزند منصور هادی است، محافظت نمایند.
عربستان با تشکیل ائتلافی از 9 کشور عربی (از جمله امارات) و همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی جلوگیری کند.

204 ـ 211 ـ 8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها