داعش 8 جنگجوی هلندی خود را اعدام كرد

داعش 8 جنگجوی هلندی خود را اعدام كرد
سه شنبه 11 اسفند 1394 - 08:41

گروه تروریستی داعش هشت جنگجوی هلندی خود را به اتهام تلاش برای جدا شدن از این گروه و اقدامات تحریک آمیز اعدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از فعالان سوری موسس کمپین "رقه با سکوت قربانی می شود"، اظهار داشت: گروه داعش هشت عضو هلندی خود را روز جمعه در شهر معدان در استان رقه به اتهام تلاش برای جداشدن گروهی و اقدام تحریک آمیز علیه این گروه اعدام کرد.
وی به خبرگزاری فرانسه گفت: گروه داعش بیش از 66 جنگجوی دیگر هلندی خود را بازداشت کرد.
کمپین "رقه با سکوت قربانی می شود" از آوریل 2014 میلادی به طور مخفیانه فعالیت و جنایت های گروه تروریستی داعش را در این شهر درسایه ممنوعیت ورود خبرنگاران به آن، مستند سازی می کند.
در بیانیه این کمپین آمده است: نزدیک 75 جنگجوی هلندی که برخی مغربی تبار بودند، گروهی خاص خودشان را در رقه تشکیل داده و با سران عراقی گروه داعش روابط بحرانی و پر تشنی داشتند.
به گفته فعالان، مشکل تقریبا از یک ماه پیش و بعد از اقدام دفتر امنیتی داعش در بازداشت سه جنگجوی هلندی آغاز شد. دفتر امنیتی داعش که اعضای عراقی داعش آن را اداره می کنند این سه هلندی را به اتهام نقشه کشی برای فرار یکی از آنها بازداشت کرد و یکی از این هلندی ها بر اثر ضرب و جرح شدید زیر بازجویی کشته شد.
یکی از فعالان گفت: شدت تنش بین دوطرف افزایش یافت و در جریان آن تبادل آتش صورت گرفت و تعدادی کشته شدند. این امر فرماندهی داعش در رقه را برآن داشت تا نماینده‌ای را برای حل اختلاف با جنگجویان هلندی بفرستد اما آنها این نماینده را برای گرفتن انتقام دوست کشته شده خود زیر بازجویی داعش، کشتند.
درپی این حادثه، فرماندهی داعش در عراق دستور بازداشت همه جنگجویان هلندی را صادر و آنها را به زندان دو شهر معدان و الطبقه در رقه بردند و هشت نفر از آنها در معدان اعدام کردند.
سازمان اطلاعات هلند گفته است که بیش از 200 هلندی از جمله 50 زن به گروه داعش در عراق و سوریه ملحق شده اند.
براساس آمار فعالان سوری، گروه داعش 424 نفر از عناصر خود را از زمان اعلام خلافت خود خوانده خودش سوریه و عراق در تابستان 2014 به اتهام جاسوسی، تلاش برای فرار یا جدایی اعدام کرده است.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

8-6

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها