جنبلاط: پایان کار سوریه تجزیه یا فدرالی شدن است!

جنبلاط: پایان کار سوریه تجزیه یا فدرالی شدن است!
سه شنبه 11 اسفند 1394 - 19:29

العالم - رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان درباره اظهارات اخیر مسکو گفت که پایان کار سوریه تجزیه یا فدرالی شدن است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ولید جنبلاط" در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به یک سری از مقالات، مطالعات و اظهارات نوشت که سرنوشت سوریه، تجزیه خواهد بود و دو طراح اصلی این "بازی جهنمی" جان کری وزیر خارجه آمریکا و "سرگئی لاوروف" همتای روس اوست.

جنبلاط افزود: خطوط نهایی این طرح کم کم بر اساس تحولات میدانی در حال مشخص شدن است و ملت سوریه در حالی کشته و آواره می شود که جهانیان به تماشا نشسته و اوضاع را از دور زیر نظر دارند.

وی مدعی شد: در همین اثنا و پشت درهای بسته، ترکیب آینده سوریه بر اساس منافع کشورهای بزرگ و همسایه ها چیده می شود.

جنبلاط در ادامه با اشاره به توافق هسته ای ایران ادعا کرد که ابعاد واقعی این توافق به مرور درمنطقه و جهان دیده می شود همان گونه که در گذشته، آثار معاهدۀ "سایکس پیکو" بعد از مدتی آشکار شد.

توئیت های جنبلاط چند ساعت بعد از اظهارات "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه نوشته شد که گفته بود، مسکو امیدوار است شرکت کنندگان در مذاکرات سوریه به ایدۀ ایجاد جمهوری فدرالی برسند.

چند روز قبل از آن هم جان کری وزیر خارجه آمریکا برای نخستین بار با اشاره به گزینۀ تقسیم سوریه گفته بود در صورت طولانی شدن درگیریها، متحد نگه داشتن سوریه کار دشواری خواهد بود.

این در حالی است که واشنگتن تا پیش از این همواره بر ضرورت حفظ سوریه به عنوان یک کشور سکولار دموکرات یکپارچه تاکید می کرد.

202-211-9

پربیننده ترین خبرها