دفاع تمام قد گروههای لبنانی از حزب الله

دفاع تمام قد گروههای لبنانی از حزب الله
پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 - 12:22

العالم - شخصیت ها و گروههای مختلف سیاسی در لبنان، بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب الله را محکوم کرده و آن را در راستای خدمت به رژیم اسرائیل دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت ها و شخصیت های اسلامی لبنان با محکوم کردن بیانیۀ خصمانه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب الله، آن را مغایر با نظر مردم این کشورها دانستند و طرح چنین موضوعاتی را در برهه کنونی که ارتش، مردم و حزب الله لبنان در حال مقابله با تررویست ها هستند، کاری زشت و ناپسند برشمردند.

گروهها و شخصیت های لبنانی تاکید کردند: این حامیان مالی و تسلیحاتی گروههای خرابکار در سوریه، یمن، لبنان، عراق و سایر کشورها هستند که سزاوار اوصافی مانند تروریست و جنایتکار هستند. مردم کشورهای حوزه خلیج فارس قدردان مقاومت حزب الله و دستاوردهای آن علیه دشمن صهیونیست هستند.

سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان بیانیه شورای همکاری کشورهای خلیج فارس که حزب الله را به عنوان سازمان تروریستی معرفی کرد، تهدید کننده اتحاد مردم لبنان و مایۀ برهم زدن ثبات و همبستگی داخلی این کشور قلمداد کرد.

وی گفت: حزب الله یک حزب لبنانی است و صرف نظر از موافقان و مخالفانش، مورد تایید بخش عظیمی از مردم لبنان از هر قشر و گروهی است. از این رو، تروریستی نامیدن آن غیرقابل قبول و گامی در جهت منافع صهیونیست ها به عنوان دشمن فلسطین و امت اسلامی است.

جبهه آزادی بخش فلسطین نیز این بیانیه را تلاش برای منحرف کردن اذهان از واقعیت های منطقه دانست و تاکید کرد: استقامت و پایداری حزب الله علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی هنوز ادامه دارد و از منافع عالی امت عربی دفاع می کند.

نجاح واکیم رئیس جنبش "الشعب" و نماینده سابق پارلمان لبنان نیز گفت: بیانیه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بعد از افشای ارتباط بیشتر آنها با اسرائیل، زیاد هم غافلگیر کننده نبود و تا زمانی که اسرائیل حزب الله را یک گروه تروریستی می داند، طبیعی است که این کشورهای سرسپرده نیز همین نظر را داشته باشند.

جهاد الصمد نماینده سابق پارلمان، بلال تقی الدين رئيس حزب "الوفاق الوطنی" ، زهير الخطيب دبیر کل "جبهة البناء اللبنانی"، فيصل الداود نماینده سابق پارلمان و دبیرکل جنبش "النضال اللبنانی العربی"، شربل شلهوب معاون کنگره "العمل الوطنی"، جنبش "الامة" و جمعیت علمای مسلمان نیز هر یک به نوبه خود بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب الله لبنان را محکوم کردند.

آنها خاطرنشان کردند که کشورهای حوزه خلیج فارس به تدریج از دیپلماسی به نظامی گری روی آورده اند که بسیار خطرناک است و توهین به حزب الله را مخالف همه موازین و عرف های بین المللی برشمردند.

این گروهها و شخصیت ها تاکید کردند که تصمیم کشورهای عضو شورای همکاری برای معرفی کردن حزب الله به عنوان گروه تروریستی تحت فشار عربستان و برای خدمت به صهیونیستها و در راستای اهداف تروریسم تکفیری صورت گرفته است.

202-6-9

پربیننده ترین خبرها