شورای فرماندهی بسیج مردمی:

ائتلاف بین‌المللی در عملیات جزیره سامرا مشارکت نداشت

ائتلاف بین‌المللی در عملیات جزیره سامرا مشارکت نداشت
پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 - 23:21

العالم ـ معاون شورای فرماندهی گروه‌های داوطلب مردمی عراق تاکید کرد که جنگنده‌های ائتلاف بین المللی در عملیات آزادسازی جزیره سامرا مشارکت نکردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابومهدی مهندس در گفتگوی مطبوعاتی در صلاح الدین گفت: مساحتی که در صحرای سامرا پشت سرگذاشتیم بالغ بر حدود 5000 کیلومتر بود. و عملیات آزادسازی در بیش از ده محور آغاز شد. 

به نوشته السومریه نیوز، وی افزود: نیروهای امنیتی اعم از ارتش عراق و پلیس فدرال و نیروهای داوطلب مردمی در عملیاتی که هیچ یک از جنگنده های ائتلاف آمریکائی در آن مشارکت نداشتند، شرکت کردند و توانستند شمار زیادی از عناصر داعش را به قتل برسانند.

مهندس خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی همچنین به محور ثرثار رسیدند و اینک برای آزادی منطقه از دست داعش آماده می شوند. ثرثار منطقه ای راهبردی است؛ زیرا حلقه وصل میان الانبار و صلاح الدین به شمار می آید.

معاون رییس هیات فرماندهی گروههای داوطلب مردمی عراق اظهار داشت: خانواده هایی از 64 منطقه در جزیره سامرا به سبب عملیات نظامی به خارج از مناطق خود پناه آوردند. نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی طی دو روز آتی این خانواده ها را به مناطق خود بازخواهند گرداند.

وی روز گذشته از کنترل جزیره سامرا در استان صلاح الدین در زمانی بسیار کوتاه خبر داد و تاکید کرد که نیروهای عراقی توانستند آنچه را که ارتشهای جهان از تحقق آن بازماندند، به ثمر برسانند.

گفتنی است که جزیره سامرا، خط لاین، سید غریب و الرمیلات تا ناظم ثرثار با ماهیت زراعی خود از دیگر مناطق متمایز می شوند و گروه داعش از ماهیت جغرافیایی آنها برای پنهان شدن و نفوذ به دیگر مناطق و تاسیس خطوط امدادرسانی بهره برداری کرد و چه بسیار نیروهای امنیتی اعلام می کنند که عناصری از داعش را در این مناطق دستگیر کردند و سرگرم درگیری های شدید با داعشی ها در این مناطق هستند.

7- 210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها