کارشناس سلاح شیمیایی داعش به دام افتاد

کارشناس سلاح شیمیایی داعش به دام افتاد
پنج‌شنبه 20 اسفند 1394 - 08:18

منابع عراقی و آمریکایی از دستگیری کارشناس سلاح های شیمیایی داعش خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منابع تأکید کردند که این تروریست قبلا متخصص سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی رژیم صدام دیکتاتور سرنگون شده عراق بود.
"بی بی سی" عربی به نقل از این منابع خاطرنشان کرد، این کارشناس داعش "سلیمان داوود العفاری" نام دارد و یک ماه قبل دستگیر شد.
با این حال وزارت دفاع آمریکا خبر دستگیری العفاری را هنوز تأیید نکرده است.
روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" به نقل از منابع خود تأکید کرد العفاری به بازجویان آمریکایی گفته است که چگونه گاز خردل را در داخل خمپاره‌ها جاسازی می‌کرد.
منابعی در سازمان منع سلاح شیمیایی یک ماه قبل اعلام کرده بودند که در حمله به نیروهای کرد عراقی از گاز خردل استفاده شده است. آمریکا در آن زمان داعش را مسؤول آن حمله معرفی کرده بود.
العفاری از کارکنان سابق کمیته تسلیحات عراق بود و در دوران صدام فعالیت داشت.
نیویورک تایمز به نقل از منبعی در پنتاگون اعلام کرد که العفاری در اربیل (شمال عراق) بازداشت است، و بازجویی از او درخصوص استفاده داعش از گاز خردل ادامه دارد.
به گفته این روزنامه، العفاری به بازجویان جزئیاتی را درخصوص تبدیل گاز خردل به پودر و نحوه جاسازی آن داخل خمپاره‌ها گفته است.
گاز خردل آسیب های شدیدی به پوست، چشم، ریه و اعضای داخلی بدن انسان وارد می کند و سوختگی های شدیدی برجا می‌گذارد.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها