فقط در عربستان؛ بازپروری تروریستها و اعدام مخالفان+ عکس

فقط در عربستان؛ بازپروری تروریستها و اعدام مخالفان+ عکس
پنج‌شنبه 20 اسفند 1394 - 15:19

عربستان سعودی این روزها سرگرم تبلیغ برنامه خود برای بازپروری تروریستها است، این درحالی است که این کشور فقط طی 2 ماه گذشته حدود 70 نفر از جمله برخی از فعالان و مخالفان و شخصیتهای دینی را اعدام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه "سی ان ان" در گزارشی از داخل مرکز به اصطلاح بازپروری "محمد بن نایف"، مدعی شد که بیش از 3100 نفر در این مرکز بازپروری شده اند.
این مرکز مخصوص افرادی است که تحت عنوان "جهاد" به اقدامات تروریستی دست زده‌اند.
مسؤولان این مرکز مدعی هستند که با استفاده از پزشکان و علما و روانشناسان سعی می کنند این تروریستها را درمان کنند، اما با این حال اذعان دارند که احتمال دارد این افراد دوباره اقدامات سابق خود را از سربگیرند.
اما موضوع قابل توجه در این مرکز، فراهم بودن امکانات رفاهی بسیار زیاد در حد هتلهای چند ستاره برای این تروریستها است.
این درحالی است که طبق اذعان سازمانها و نهادهای مدافع حقوق بشر، زندانیان در عربستان به ویژه زندانیان سیاسی از کمترین حقوق قانونی برخوردار نیستند و شرایط بسیار بدی را در زندانها سپری می کنند، به صورتیکه گاهی سالها از عمر خود را بدون محاکمه و یا تفهیم اتهام در بازداشت هستند.

 مسؤولان سعودی حدود دو ماه قبل آیت الله نمر باقر النمر روحانی سرشناس عربستانی را با تأیید پادشاه اعدام کردند. مسؤولان سعودی برای توجیه این اقدام خود، این جنایت را به همراه اعدام ده ها نفر دیگر انجام دادند.

جنایت اعدام شیخ نمر با اعتراضهای گسترده ای در دنیا همراه شد. به صورتیکه رسانه های غربی این اقدام عربستان سعودی را محکوم کردند. روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در همین راستا، اعدامها در عربستان را شبیه به اقدامات داعش دانست.

8

 

پربیننده ترین خبرها