بروجردی:

اصلاح طلبان مجلس دهم انتحاری عمل نکنند

اصلاح طلبان مجلس دهم انتحاری عمل نکنند
يکشنبه 23 اسفند 1394 - 18:50

العالم - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که اگر اصلاح طلبان به دنبال رویکردی متفاوت از انتظار مردم باشند از ابتدا حرکتی انتحاری علیه خودشان انجام داده اند.

" علاء الدین بروجردی " یکشنبه شب در گفت و گو با برنامه " من طهران " شبکه خبری العالم، افزود: مردم انتظار دارند نمایندگان وارد چالش های بیهوده سیاسی نشوند و اگر حتی اصلاح طلبان بخواهند رویکرد متفاوتی دنبال کنند از ابتدا یک حرکت انتحاری علیه خودشان انجام داده اند چون مردم از مجلس دهم انتظار دارند که همه ظرفیت خود را برای حل مشکلات جامعه بکار گیرد.

وی با بیان اینکه خطوط اصلی سیاست طبق قانون اساسی دراختیار مقام معظم رهبری است،یادآورشد: درمجلس دهم همدلی و همزبانی میان دولت و مجلس پررنگ تر خواهد شد و در صحنه عمل شاهد تعامل بیشتری بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولتمردان خواهیم بود.

شکست تهران اصولگرایان را متحدترکرد

بروجردی: تااین مقطع شانس آقای لاریجانی برای ریاست مجلس شورای اسلامی بیش از دیگران است.

وی درباره اصول کلی حاکم بر فعالیت های مجلس دهم بیان کرد: مجموعه منسجم ترو فعالیت بیشترو تلاش گسترده تر در جهت حفظ اصول درمجلس دهم در ارتباط با انقلاب اسلامی شکل خواهد گرفت و ما شاهد مجموعه فعالتری درعرصه اصولگرایی در صحن مجلس خواهیم بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شکست اصولگرایان در انتخابات تهران، درمجلس دهم آنها منسجم تر و متحدتر عمل می کنند.

"علاء الدین بروجردی " خاطرنشان کرد: در تهران انتظار نبود که به صورت صد در صد فهرست غیر اصولگرایی رای بیاورد و ما فکر می کردیم که نسبت نمایندگان منتخب اصولگرا و اصلاح طلب به پنجاه – پنجاه برسد.

شانس لاریجانی برای ریاست بیش از دیگران

وی درباره گزینه ریاست مجلس با اشاره به اینکه تا این مقطع شانس آقای لاریجانی در مجلس دهم بیش از دیگران است، یادآورشد:  شخصیت آقای لاریجانی و شناختی که باقی مانده های مجلس نهم ازایشان دارند، جایگاهشان در کلیت نظام و بویژه نزد مقام معظم رهبری و رابطه نزدیک آقای لاریجانی با رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه، شرایطی را ایجاب می کند که  گرایش تعدادی از نمایندگان به سمت ایشان خواهد بود، و حتی مخالفان اصولگرای تندرو دوره نهم گزینه دیگری ندارند به جز اینکه به لاریجانی رای بدهند.

بروجردی افزود : جبهه پایداری شانسی برای اینکه رئیس مستقلی داشته باشند نخواهند داشت، لذا دربرابر دو گزینه رای دادن به عارف یا لاریجانی قرار دارند که طبیعی است به آقای لاریجانی کمک کنند که ایشان رای بیاورند.

پایداری و پیروان خط امام و رهبری ، دیگرمقابل هم نیستند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جبهه پایداری با جبهه پیروان خط امام و رهبری که در مجلس نهم درمقابل هم بودند، در دوره جدید نزدیکی بیشتری خواهند داشت  و این شانس آقای لاریجانی را برای ریاست مجلس افزایش می دهد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آقای لاریجانی تجربه اداره مجلس را درکارنامه خود دارد و آقای عارف از این تجربه برخوردار نیست، احتمال دارد برخی اصلاح طلبان از لاریجانی حمایت کنند. به هر شکل نمایندگان به دنبال آن هستند که مجلس به یک نماد اقتدارکشور تبدیل شود و بعید نیست که افرادی از جبهه اصلاحات هم از لاریجانی حمایت کنند.

وی مهمترین اولویت های فعالیت مجلس دهم را مسائل هسته ای، برجام و تعهدات 5+1 ، پیگیری مسائل و مشکلات اقتصادی ومسائل فرهنگی و امنیتی ذکر کرد.

فعالیت مجلس درعرصه سیاست خارجی تغییر نمی کند

بروجردی پیش بینی کرد که مجلس دهم از لحاظ جهت گیری در مسائل مهمی مانند هسته ای ، برجام و سوریه و عرصه های دیگر سیاست خارجی تغییر و جرخش مهمی نداشته باشد.

بروجردی پیش بینی کرد که مجلس دهم از لحاظ جهت گیری در مسائل مهمی مانند هسته ای ، برجام و سوریه  و عرصه های دیگر سیاست خارجی تغییر و جرخش مهمی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره کیفیت برگزاری انتخابات درکشور گفت : برخلاف تبلیغات خارجی ها نتیجه انتخابات نشان داد که به تمام معنی در انتخابات ایران مردم سالاری دینی حاکم است و هیچکس نمی تواند از قبل نتایج انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس را پیش بینی کند.

انتخابات نماد اقتدارایران است

بروجردی تاکید کرد: برگزاری انتخابات را جدا از نتیجه ، نماد و نمود اقتدار نظام می دانیم و اصل آن خیلی مهم است که مردم بعد از سی و هفت سال مردم به شکل گسترده بالای پنجاه درصد به پای صندوق رای می آیند، جدای از اینکه چه کسی رای بیاورد.

وی بیان کرد: با وضعیت فعلی 55 به 45 اصولگرایان اکثریت را در مجلس آینده خواهند داشت و اصلاح طلب هایی که رای آوردند مثل مجلس ششم  تندرو نیستند، و بیشتر افراد با مشی اعتدالی برای ورود به مجلس دهم توفیق داشتند.
9

پربیننده ترین خبرها