مشعل: فلسطینی ها از خود دفاع می کنند

مشعل: فلسطینی ها از خود دفاع می کنند
سه شنبه 25 اسفند 1394 - 13:51

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به تجاوزگری روز افزون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که فلسطینی ها از خود دفاع می کنند و انتفاضه فلسطین در قدس و کرانه باختری ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت وگو با شبکه تلویزیونی فرانس 24 تصریح کرد: ما به عنوان جنبش حماس و همچنین ملت فلسطین به دنبال جنگ نیستیم. ما از اشغالگری رنج می بریم. این اسرائیل است که هر ازگاهی غزه را به جنگ تهدید می کند و این منطقه را محاصره و اهالی آن را گرسنگی می دهد.

مشعل گفت: اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی مانند قتل، شهرک سازی، اشغالگری، یهودی سازی قدس و کرانه باختری ادامه دارد و این رژیم مردم ما را از اراضی (اشغالی) سال 48 و از سرزمین شان در غزه و کرانه باختری اخراج می کند.

وی درباره رویدادهای کنونی و مقابله مردم در برابر نظامیان صهیونیست در شهر قدس و کرانه باختری رود اردن خاطرنشان کرد: بی شک این انتفاضه ملت فلسطین است. این انتفاضه بعد از رسیدن همه مسیرها به بن بست و درسایه تجاوزگری بیشتر در قدس و کرانه باختری و بازداشت هزاران فلسطینی و درسایه بی توجهی جهان به مسئله فلسطین به راه افتاد.

خطر تقسیم مسجدالاقصی شراره انتفاضه را شعله ور کرد

مشعل تصریح کرد: شراره انتفاضه فلسطین بعد از آن شعله ور شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به خودش جرات داد که مسجد الاقصی را – بعد از تعرض مکرر به آن - تقسیم کند. خطر تقسیم مسجد الاقصی بود که شراره انتفاضه را شعله ور کرد.
وی تاکید کرد: جنبش حماس و نیروهای فلسطینی از خودشان دفاع می کنند. این مقاومت و جنگ، دفاعی است. ما از خود و سرزمین مان و از زنان و کودکان و خاک خویش دفاع می کنیم. ما قربانی تجاوزگری از طرف ارتش اسرائیل یا شهرک نشینان مسلح هستیم. 600 هزار شهرک نشین در کرانه باختری و قدس به سرمی برند.

مشعل گفت: ما از خودمان دفاع می کنیم و به کسی تعدی نمی کنیم.

به گفته مشعل، وی به بسیاری از سران گفته است که فلسطینی ها دو گزینه دارند یا اینکه جامعه بین المللی آنها را قادر سازد که از شر اشغالگری رها شوند و به اسرائیل فشار بیاورند یا اینکه از حق ملت فلسطین در مقاومت اشغالگران حمایت کنند.

وی افزود: این حقی طبیعی است که جهان باید از ما حمایت کند؛ نه اینکه ما را سرزنش کند.

مشعل گفت: هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی با منافع ملی فلسطینی ها در تضاد است و به آن آسیب می زند و خدمتی مجانی به اشغالگران به شمار می رود.

وی از نشست حماس با جنبش فتح در آینده نزدیک برای تکمیل مذاکرات مربوط به اجرای آشتی ملی در بین فلسطینی ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بتوان برمشکلات چیره شد.

6 ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها