همدستی آلمان در "تجارت مرگ" با کشورهای عربی

همدستی آلمان در
سه شنبه 25 اسفند 1394 - 15:15

دولت آلمان با فروش بالگردها و انواع سلاح و مهمات به سه کشور عربستان، عمان و امارات موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت آلمان با صادرات 23 فروند هواپیمای عمودپروازِ غیرنظامی با تجهیزات نظامی، موافقت کرد. این بالگرد، ساخت شرکت "ایرباس هلیکوپتر" است.

خبرگزاری آلمان، به نقل از "زیگمار گابریل" وزیر اقتصاد آلمان، اعلام کرد که شرکت آلمانی "هیلر اند کخ" توانست مجوز صادرات هزار و 210 قبضه سلاح، شامل تفنگ و هفت تیر خودکار به عمان و 130 قبضه سلاح شامل تفنگ و هفت تیر خودکار به امارات را از پارلمان آلمان کسب کند.

شورای امنیت فدرال آلمان که وزیر اقتصاد را نیز شامل می شود، پیش از این مجوز صدور این سلاح ها را به عنوان لایحه به پارلمان فرستاده بود.

بر این اساس، عمان، سلاح ها و تجهیزات یدکی به ارزش 7.1 میلیون یورو خواهد خرید و قرارداد امارات نیز 1.5 میلیون یورو ارزش خواهد داشت.

اعضای حزب سبزهای آلمان، در واکنش به انتشار این گزارش، تاکید کردند که وزیر اقتصاد آلمان خلاف اصول شخصیش حرکت می کند.

"اگنیشکا بروگر" کارشناس امور دفاعی در حزب سبزها گفت: به هیچ وجه نمی توانم بفهمم گابریل چطور توانست با این تناقضات کنار بیاید.. او همواره با انعقاد قرارداد فروش سلاح های سبک مخالفت می کرد، اما اکنون بدون هیچ گونه عذاب وجدان، با "قراردادهای مرگ" که شرکت هیلر اند کخ منعقد می کند، موافقت می کند.

از بین سلاح هایی که بر اساس این قرادادها به کشورهای عربی ارسال خواهد شد، می توان به تفنگ ها، هفت تیرها، بمب های دستی وموشک اندازهای دوش پرتاب اشاره کرد که استفاده از آن ها در جنگ ها قطعا به کشتار و مرگ شهروندان می انجامد.

موافقت با ارسال این سلاح ها برای عربستان و امارات درحالی است که این دو کشور از یک سال قبل حملات مرگباری را به یمن آغاز کرده اند.

عربستان و همپیمانانش در این حملات با استفاده از سلاح های غربی، و حتی در برخی موارد سلاح های ممنوع مانند بمب خوشه ای، در حال بمباران مناطق مختلف یمن و کشتار شهروندان است.

205 ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها